Norwegian open’16

Den siste tiden har vi gjort litt forskjellig, men tiden har også vært preget av en syk Vegas. Jeg er litt delt på hva jeg skal gjøre videre, men han er heldigvis i form igjen så har litt tid på å tenke og å vurdere 🙂 

Før Vegas ble syk gikk han klubbmesterskap, og endte med å komme på en 2.plass sammenlagt! Tesla kom på 4.plass. Dagen etter klubbmesterskapet ble jeg sykmeldt, så jeg er bare innmari fornøyd med at vi faktisk kom oss igjennom noen baner da formen var elendig :b

Så over til noe annet – Norwegian open! I helga tok jeg og Tesla turen sørover. 700 hunder påmeldt, verdenstoppen som konkurrenter og verdens koseligste stevne. Tesla har aldri vært på et så stort stevne før, men hun tok det på strak arm. Litt stress første gang i hallen hvor hun èn gang prøvde å ri på meg (!) og nappet litt. 5 minutter innendørs så roet hun seg ned. I helga har hun ligget i buret sitt på tribunen mellom løp, helt stille og avslappet. Hun har i et øyeblikk løpt et løp, og i det neste ligget i fanget mitt å kost midt i hallen. Slike ting verdsetter jeg virkelig!

Lørdag startet vi med åpen agility. Gøy bane, tre vegringer og dermed disk. Kult løp, og det beste er at vegringene kom fordi jeg turte å gutse! Disk

Så var det tid for agility. Fin bane, og jeg krevde full stopp på alle felt. Det tapte vi litt tid på med totalt 3 stopp i banen, men alikevell så klarte vi å få en 8.plass med det siste nappet! 8.plass av 89 startende klager vi ikke på!

Åpen hopp var neste løp. Jeg mistet motet allerede under briefing pga krevende bane. Vi fikk noen feil, hunden senket farten slik at jeg skulle rekke å ta henne igjen før slalom, og jeg smilte og koste meg på banen. Desverre glemte jeg å se på henne et sekund før et hinder, så hun forsvant inn i en tunell. Uansett veldig fornøyd! Disk

Så var det hopp. Utrolig gøy bane igjen, men litt kjip avslutning. Vi kom oss til 3.siste hinder, og der skulle jeg blindbytte og hun ta hinder på baksiden. Desverre løp hun forbi, og vi disket. Utrolig mange som disket der, og i etterkant ville jeg valgt en annen variant. Men fornøyd uansett, god følelse! Disk

Søndag startet vi med åpen hopp. Vanskelig bane for oss som endte i en ikke så sjokkerende disk.

Hopp var neste løp. Her tyvstartet hun idet jeg skulle til å posjonere meg, så hun føyk rett i en tunnel. I denne banen var det for oss en vanskelig slalominngang, men vi hadde disket så jeg gutset på. Flinkeste terven tok rett inngang i slalom og suste seg igjennom! Disk

Agility. Første gang i klasse 2. Fint løp, kjempefornøyd. Desverre ga jeg kommando idet hun var i godt driv mot slalom, så jeg forstyrret henne rett og slett.. Dro på oss en vegring pga meg der.. Resten av løpet gikk feilfritt og flott. 15.plass med 5 feil. Det kjipeste er om jeg hadde holdt kjeft så hadde hun endt på en 2/3.plass med napp.. Jaja, vi vet vi kan!

  
Med det var sesongen hennes over! Fin sesong å se tilbake på 🙂 Nå skal vi trene masse og bli bedre i vinter!

Legg igjen en kommentar

