Atter en stevnehelg 

Denne helga var det klart for stevne på «hjemmebane», altså i byen. Deilig å slippe reising iblant.

Lørdag

Tesla agility – Flott løp, men fører ødelegger. Mens jeg løper innbiller meg at jeg ikke rekker planlagt blindbytte før slalom, så holder meg på høyresiden. Da fikk jeg litt dårligere tid enn jeg burde, og blir stående ved slalom. Tesla kommer ut fra tunellen og lurer på hva jeg holder på med, og vi får en vegring, altså 5 feil. Så nære det siste nappet da gitt.. Flott løp ellers, så godt fornøyd om man ser bort i fra den lille tabben min. 3.plass med 5 feil

Vegas agility – Vegas er SÅ på, og har både fine felt på stigen og flott slalom. Under briefing la jeg merke til at det var et stykke fra slalom til neste hinder så bestemte meg for å løpe på. Når jeg gikk med Vegas skulle jeg til å løpe på og vips var hinderet der. Skjønte lite før jeg hørte alle ropene rundt ringen. Jeppda, jeg var glad for null slalomfeil og løp mot et helt annet og nærmere hinder. Surt! Ingen som kom seg igjennom heller, så hadde jeg bare tenkt litt hadde sjangsen for napp vært stor.. Disk

Tesla hopp – debut i hopp 2. Fin start, men så løper jeg fra slalom alt for tidlig. Fikk en feil der og løp videre. Jeg dro på i et rettstrekk, pg dro henne meg med unna et hinder og på det neste. Fin flyt ellers, så fornøyd med debuten. Disk

Vegas hopp – Like herlig å løpe med som i løpet tidligere. Vi har hatt en del slalomfeil i det siste som jeg tror er rettet opp i nå, så jeg skulle teste ved å la han søke seg til slalom selv. Ivrig hund som peiste på langsmed slalomen, så ble en vegring der. 4.plass med 5 feil

  

Søndag

Tesla agility – Vi mangler som nevnt det siste nappet i agility, og det skulle jeg ta i dag. Basta bom. Det gikk ikke helt, men løpet var utrolig flott! Vi skulle over et hinder før mønet, og jeg var litt for sen med kommandoen så hun tok med seg en fristende tunnel som lå rett ved. Derfra og ut hadde jeg fantastisk følelse. Masse fart, guts i handling og fører og handler på nøyaktig samme planet. Deilig! Disk

Vegas agility – Bikkja løp, jeg løp. Flott løp, hehe. Desverre løp jeg på i et rettstrekk og mistet kontakt med han noen sekunder. Nok sekunder til at han skippet et hinder på veien. Ellers flott løp! Disk

Tesla hopp – andre gang i hopp2. Vi løper, begge gjør jobben vår og vips er vi i mål! Utrolig gøy på vår andre start i klasse 2! 2.plass med napp

Vegas hopp – samme som Tesla – vi begge gjorde jobben vår. Litt treg i slalom, men ihvertfall null feil. I klasse 2 må man stå på pallen for å få napp, så ingen napp på oss men det gjør ingenting. 4.plass

Alt i alt flott helg! Merker at vi er inne i en god modus om dagen! Fører tørr å satse litt mer, noe som gjør utslag. 

Legg igjen en kommentar

