Super helg!!

I helga har vi vært i Sverige og på Storsjöhoppet 2016, og jeg angrer ikke på at jeg dro til tross for at jeg kjørte med skikkelig feber på fredag. Formen ble bedre i løpet av kvelden, og helga har vært suveren!

Lørdag startet vi med lag, og i Sverige er det lag både i agility og i hopp. Tesla skulle få gå lag hopp, og Vegas lag agility. I hopp-løpet med Tesla husker jeg ikke så mye annet enn at det var en trang bane, og at vi disket. I agility-løpet med Vegas ble det èn feltfeil på oss, pluss at jeg glemte å rope han med meg inn et hinder, så det ble desverre tatt fra baksiden. 

Resten av agility-laget gjorde dog ikke samme tabbe som meg, noe som førte til 1.plass lag med napp til SM. Eneste lag som kom igjennom, så det var gøy selv om jeg ikke akkurat bidro :p

Videre var det klasse 1 med Tesla. 

Vi startet med agility, og her gikk hun kjempefint. Desverre forstyrret jeg henne idet vi kom til slalom så hun tok første port og stoppet. Jeg ble ivrig og tenkte å kjappe med rette opp, noe som førte til at hun stupte rett i port 3. Hadde jeg vært litt roligere hadde vi klart det uten feil. Resten av løpet var fint! 7.plass med 5 feil

Neste var hopp. Fin bane, super hund. Jeg kunne vært litt mer på henne i en sving for å få opp tempoet, men vi hadde beste tid så så det gjør ingenting. 1.plass med napp. (Vips er vi i klasse 2, og ekstra gøy med bare nordmenn på pallen!) 

Film: https://m.youtube.com/watch?v=aKFZzth8gpA

Så var det Vegas sin tur.

Agility først, og under briefing tenkte jeg at her disker vi mange ganger. Flere ganger skulle hundene i tunneler under mønet, og med hund som foretrekker felthinder så trodde jeg ikke det ville gå. Vi dro på oss et riv og en vegring, så jeg var superfornøyd med at vi kom oss igjennom. Flink gutt! Etterpå viste det seg at av alle hundene i ag2 var det bare Vegas som ikke disket!  1.plass med 10 feil 

Så hopp. Her dro vi på oss en vegring og noen tidsfeil som følge av dette. Ellers fornøyd! 5.plass med 7,84 feil 

  
Så var det Vegas sine løp, søndag. Her disket vi i begge løp. I ag-løpet var det en setter som skippet et hinder med en fører som ikke orket rette opp for å få flyt. Videre ble det stup av vippa. Tok vippa på nytt og løp resten av banen. Resten av løpet var fint. I hopp ble jeg småirritert da jeg viste med hele meg at han skulle inn mot meg og ut igjen etter et hinder, men han valgte å løpe videre. Irritert fører vises i handling, så jeg sluttet litt å jobbe og dermed disk. (Når er jeg irritert på banen er jeg «irritert» altså slik at jeg bare blir daffere. Lar det ikke gå utover bikkja, for jeg kunne ikke unngå å le litt der han stupte videre mot en tunnel.)

Tesla sine løp, søndag.

I hopp (siste gang i hopp 1) dro vi på oss 10 feil. Irriterende, for det var bare min feil. Jeg prøvde å stikke fra et hinder tidligere enn jeg burde, så ble en vegring. Videre var jeg kjapp med å sende henne over på nytt, så hun reiv hinderet og ene hinderstøtta. Resten fint. 10 plass med 10 feil.

I agility gjorde både jeg og Tesla jobben vår. 2.plass med napp. Vi var 0,69 sec bak vinneren. Jeg droppet å pushe over felthindrene, og lot henne ta de i eget tempo. Hun løper mer på når jeg motiverer henne, men mål for helga var å la henne søke feltet selv, og å være helt sikker på at hun skal stoppe. 

Film: https://m.youtube.com/watch?v=jpcVcR_gUpk 

Oppsummering: 2 x 1.plasser individuelt, en 2.plass, og to napp! Opprykk til klasse 2 hopp, mangler nå kun 1 napp i agility så er vi ferdig i klasse 1.               Tesla har disket kun 1 løp, og det var lagløpet. Veldig fornøyd med det! I tilegg har hun ligget på start 5/5 ganger uten tyvstart! Vegas har tyvstartet, men med han syns jeg det er greit da vi har slitt med farta fra start. Ser dog vi har rivd starthinderet flere ganger, og for en hund som egentlig ikke river betyr det at vi må jobbe mer med startprosedyren. 

Med andre ord – knallbra helg! Trivelige folk, flinke hunder og mange nordmenn på pallen. Med de flotte premiene (og det faktum at vi kjøpte 2 sekker hundemat før stevnet) betyr det at jeg ikke trenger å kjøpe fôr før i starten av Desember :p 

Kjekkas! Foto: M.Graneggen  

Legg igjen en kommentar

