Sommer!

Da er jeg endelig ferdig med alle eksamener, og den siste karakteren kom i natt. Jeg sto med god margin, og dermed er jeg ferdig utdannet! For en merkelig følelse. De siste dagene har jeg hatt fri, noe hundene har nytt godt av. Det har endelig blitt mer tid til trening, og vi har fått gått flere flotte turer. 

Tesla fikk endelig løpetid i går, noe som betyr at den kommende måneden blir slitsom med hannhund i hus. Vi har kommet oss igjennom det tidligere, og får trøste oss med at det går 9 mnd mellom hver gang. 

I helga er det agilitystevne på hjemmebane, og hundene skal få gå to offisielle løp hver per dag. Det arrangeres mentaltest med tilhørende skudd i nærheten, så tenker å se an Tesla litt før jeg eventuelt stiller til start. Hun er alltid så fokusert på agility og tøff på banen og  jeg har snakket med flere som mener det kommer til å gå helt fint. Tenker uansett å ha henne ut av bilen og late som ingenting. Virker hun berørt så skal hun selvfølgelig slippe å løpe. 

På søndag etter stevnet setter vi kursen mot Sverige og agilitykurs med to flinke instruktører til og med torsdag. Begge hundene er påmeldt, så jeg skal virkelig bli sliten. Det er alltid så mye løping på det kurset der, og jeg har alltid blitt godt sliten etter hver dag, og dette er første året jeg skal gå med begge to.. Jaja, godt med litt trening for meg! Har gått for den ene instruktøren tidligere og var meget fornøyd, mens den andre instruktøren er godt kjent med gode tilbakemeldinger. Tipper vi blir å lære masse! 

Videre skal hundene få en frihelg, så blir det en uke med jobbing og turer igjen før det blir agility på NKK. Mye å se frem til med andre ord. Jeg blir å jobbe en del i sommer, men det igjen betyr at vi får råd til å dra ut på nye eventyr. 🙂 

  

 

Legg igjen en kommentar

