Ålesund 2016

I helga kjørte vi til Ålesund for å delta på NKK-utstillingen. Jeg har hatt en kjempefin helg, og er en blanding av veldig fornøyd og litt forundret.

Jeg startet hjemmefra kl 0700 på fredag, for kl 1500 var det klart for første runde i agilityringen. 

Fredag:

Tesla agility – Her startet vi med en sur vegring på hinder nummer 5. Kun min skyld, da jeg kom på at Tesla ikke trenger så mye støtte inn mot hindrene og derfor trakk jeg meg tilbake. Selvfølgelig kommer jo hunden etter. Shame about the handler! Videre kom vi etterhvert til slalom hvor hun hoppet over siste port og tok neste hinder. Etter det brukte jeg hele 4 forsøk på å komme oss igjennom slalomen. Resten av løpet gikk fint, og vi samarbeidet godt. Dommeren dømte vegring og ikke disk da hun disket i slalom, så det ble 3.plass med 10 feil på oss.

Vegas agility – Kom oss vel gjennom til hinder 12 som var slalom. Brukte noen forsøk på å komme oss igjennom. På et forsøk hoppet han over siste port og stakk nesa borti en tunnel=disk. Tror vi satte norgesrekord i flest mulig forsøk på å få til slalom. Resten av løpet gikk greit. Disk

Tesla hopp – Slalom som hinder nummer tre, og jeg tok et bytte litt for nære slalomen. Det resulterte i at hun bråstoppet rett ved slalomen. Resten av løpet syns jeg gikk veldig bra, men vi avsluttet med en teit fører som glemte seg bort før siste hinder, så vi løp rett forbi.. Flaut. 3.plass med 10 feil.

Vegas hopp – Løpet ble ikke filmet, så husker ikke hva vi feilet på sånn annet enn slalom. 3.plass

Lørdag:

Tesla agility – Fører ikke helt på nett, så vegring på 2.hinder. Hun hadde godt fart inn i slalom, men halvveis uti hoppet hun plutselig ut. Dette gjorde hun flere ganger før vi kom oss videre. Resten av løpet er jeg godt fornøyd med. 4.plass 

Vegas agility – Her hoppet han også ut av slalom flere ganger. Det var nok til at jeg ble ganske lei, så når han først kom seg igjennom var jeg ikke klar, noe som resulterte i feil tunellinngang. Resten av løpet hadde fin fart og flyt. Disk

Tesla hopp – Nok en gang slalom.. Hun hadde fin fart inn, men tok første port og løp videre. Fornyd med resten av løpet her også, sett bort i fra at jeg ga oss en vegring. 4.plass

Vegas hopp – Eneste tanke etter dette løpet: vi klarte slalom på første forsøk!! Ble så glad at jeg løp videre uten å tenke på handling, så en stor sving ga oss en vegring. Jeg burde holdt kontakten med han gjennom svingen, men jeg var så glad for slalom at tankene mine var helt på andre plasser. Hadde jeg bare holdt kontakten gjennom svingen hadde det blitt napp, jaja. 2.plass

Jeg er stort sett fornyd med løpene, fordi de har inneholdt mye bra. Det som har ødelagt for oss i helga er slalom, noe jeg har irritert meg over og som har vært i tankene mine igjennom alle løp og dermed distrahert meg. Jeg og flere fatter ikke hvorfor de har hatt så vanskelig for å gå slalom, så det er jeg forundret over. Pinnene var litt skjeve, men de har gått skjev slalom tidligere. Noen nevnte farge, men de har gått blå slalom tidligere. Noen fulgte med på handling, og kunne ikke se at jeg gjorde noe som skulle være så utslagsgivende heller. Jeg løp jo slik jeg alltid har gjort. Gjett hva som blir fokus på neste trening? 

  
Over til noe trivelig – Vegas ble stilt som veteran, fikk excellent og ble beste veteran. Gøy! Flott kritikk også!

9 år. Meget god kondisjon, både når det gjelder muskler og tenner. Velskåret hode, utmerket hals, stram kropp, tilstrekkelig vinklet. Beveger seg meget bra. Pels ok for alderen. Meget bra temperament.

  
I BIS-veteran finalen ble vi ikke plukket ut, men det kom ikke som noe sjokk heller blandt flere typer show-hunder. Uansett gøy å få vist han frem. Får se om vi stiller i Trondheim i juli, hvis ikke så blir norsk vinner neste gang. 
   
Ellers har vi hatt en flott helg og kost oss på hotell. Møtt masse trivelige folk og snakket mye hund. Slike helger liker jeg. 

Det ble tatt bilder i finalen, og jeg kom over dette stilige bildet av Vegas. Han var sliten etter lange dager og agility, men fikk da løpt og vist seg frem uansett. Var så frekk at jeg bare tok printscreen av bildet, men når stipendet kommer i løpet av uka skal jeg betale for det slik at jeg kan bruke det lovlig, knis.

  

Legg igjen en kommentar

