Rallystevne 

I helga var det duket for rallystevne på hjemmebane igjen. Begge hundene stilte til start i klasse 2. Med Tesla hadde jeg et lite håp om det siste nappet, men det får vi ta en annen gang :p

Vegas lørdag – først ut av hundene mine. Følte kontakten ikke var helt på topp, men vi kom oss igjennom. Hadde ingen formeninger eller tanker om premiegrad, men plutselig var vi over på 1.premiene. Vegas endte på 3.plass med 1.premie og sitt andre napp! 

Tesla lørdag – Kremt.. Mye surr, og da vi kom til matskålene var slaget tapt. Pølsebiten nedi fristet for mye, og for første gang valgte hun å løpe bort til matskålen. Ikke bare prøvde hun å spise pølsebiten, men hun prøvde også å sluke nettingen over skåla.. Var uansett fornøyd da hun virket mye mer tryggere i ringen! Disk

Tesla søndag – Løpet gikk veldig fint frem til vi var ca halvveis.. Innkalling med sitt i front var ikke enkelt, og det kostet oss mye poeng. Bakdelen med å ha hjernevasket henne på utgangsstilling :p Det ble en repetisjon, fysisk kontakt, riv av skilt osv, haha! Var uansett strålende fornøyd! Hun er blitt så mye tryggere i rallyringen, og det er en seier i seg selv. 9.plass med 2.premie. Kun 1 surt poeng fra det siste nappet. 

Vegas søndag- Følte løpet gikk knallbra, sett bort fra en litt vid snurr samt en skjev stå fra sitt. Stå’en kan jeg takke meg selv for, den brukte jeg to minutter på å få inn igjen etter briefing. Han kunne det nemlig ikke på fredag når jeg testet.. Jeg var grusomt stolt av han etter løpet, og på tur hjem etter premieutdeling ble jeg så rørt at jeg måtte grine en skvett.. 3.plass med 198 poeng, direkte opprykk til klasse 3, sølvmerket og RL2-tittel i boks! 2.plassen ble tatt av en god treningskompis, og det var kun 1 sekund som skilte!

  
Nå er det en stund igjen til neste rallystevne for vår del. Ang Vegas tenkte jeg på å pensjonere han fra rally-lp da han syns repetisjoner er kjedelige, og motivasjonen ikke helt har vært på topp hos han. I begge løpene hans i helgen har halen logret og han har hatt masse å gi, så vi får se om vi finner ut en dritkul måte å lære inn klasse 3-øvelsene på før neste stevne. Går det ikke så går det ikke – målet med han er å ha det gøy!

4 kommentarer om “Rallystevne 

  1. Usch, ikke så flink til å logge inn ser jeg :p Men takk for det, og gøy at du syns det! 🙂 De fleste syns jo ikke ES er så spesiell, og det går mest i kommentarer på terven, så koselig å høre at noen liker den hvite bikkja også :p

Legg igjen en kommentar

