Uoffsielt agilitystevne 

På lørdag var vi på uoffisielt agilitystevne med klassene agility, hopp og tunnelcup. Jeg var påmeldt med begge hundene og gledet meg til super treningskonkurranse. Slike treningakonkurranser er gull verdt for oss. God stemning, trivelige folk og flott trening for å se hvor vi ligger an. For ferske er det fin trening for å få litt rutiner, litt forstyrrelse og ingen mulighet for å diske. Disker man får man 100 feilpoeng. Meget god rekruttering til sporten syns jeg. Tommel opp til de 5 arrangørene for en flott dag! 

Klassene var delt inn i rekrutt, begynner og ekspert. Rekrutt for de som aldri har konkurrert, begynner for klasse 1-hunder, og ekspert for klasse 2 og 3 hunder. Vegas i ekspert og Tesla i begynner.

Jeg må bare si at hundene jobbet knallbra begge to! Dagen gikk over all forventning, og jeg er veldig veldig fornøyd med hundene.

Agiliy, Vegas – Følger greit med, men hopper ut av siste port i slalom som er ca midt i banen. Ble litt i tvil om hvor jeg skulle sende han inn, men sendte inn siste port og ble usikker på om det var rett og mistet dermed all kontakt med bikkja, og han løp opp på mønet vi ikke skulle ta, og dermed «disk» altså 100 feilpoeng. Resten av løpet gikk kjempefint. Fikk fem feil til og er usikker på hvor, men det er trolig felt siden jeg ikke jobbet godt nok der.. 5.plass med 110 feilpoeng.

Agility, Tesla – Hun jobbet kjempefint og hadde flott fart hele løypa igjennom. Før femte siste hinder klarer føreren å snuble og tryne langflat i løypa. Ingen feilpoeng for det, men det førte til at vi brukte litt lengre tid enn vi ville gjort om jeg hadde holdt meg på beina :p Feilfri 2.plass 31,72 sekunder. 5,59 sekunder bak 1.plassen, noe som ikke er ile med tanke på at jeg falt! 

Hopp, Vegas. Her jobbet Vegas godt. Grei fart, en setter med klare mål, godt samarbeid og vips var vi i mål. Feilfri 2.plass. 

Hopp, Tesla. Her var det en terv med klare mål, god fart og fin attityde. Reiv til og med pinnene i slalomen, hehe. Herlig løp!! Feilfri 1.plass. Ekstra gøy å se i etterkant at det var 7 feilfrie hunder, og at det var farten som avgjorde. 

Tunnelcup, Vegas. Greit tempo, og jeg er fornøyd med at jeg husket banen, hehe! Feilfri 3.plass. Vi sliter litt med fart innimellom da han bruker litt tid i slalom blandt annet, så gøy at han også fikk løpt ut og tok noen på tid. 

Tunnelcup, Tesla. Tunneler er gøy syns hun, og vi har disket på mange tuneller i flere løp tidligere. Hadde derfor null forventing annet enn at hun sikkert kom til å ha egen tunnelfest ute på banen, knis. Tesla derimot fulgte meg og tok alle beskjeder som hun skulle. 2.plass. 0.40 sekunder bak 1.plass! 

Kort fortalt – 6 løp, 5 pallplasseringer med en 1.plass, tre 2.plasser og en 3.plass. Meget fornøyd! 😀 

  
Og nydelige rosetter!

  
I morgen reiser jeg bort så det blir tre litt rolige dager på hundene. Kommer hjem onsdags kveld og da er det rett på smellerkurs med Tesla. Torsdag og fredag blir det gode turer og litt forbereder til rallystevne i helga. 

Legg igjen en kommentar

