Påskeferie, kurs og treninger

Da er snøen endelig borte, og det betyr bedre muligheter for å trene utendørs igjen! Bilen streiket tidligere denne mnd, så jeg har så vidt fått mulighet til å trene agility. Nå er den frisk igjen, så da skal vi få trent igjen snart.

Fikk første lydighetsøkt utendørs denne uken, og det var magisk. Har også fått trent litt innendørs hjemme. Tesla har begynt med øvelsene «rygg i front» og «rygg ved fot». Disse er de to eneste øvelsene i klasse 3 rally vi ikke kunne, men nå er vi godt i gang og blir klare til start når vi får det siste nappet. Vegas har fått jobbet mer med nesearbeid, og det er utrolig gøy å se setteren så gira. Får jeg meg jobb til sommeren skal vi melde oss på smellerkurs vi også.

Apropos smellerkurs så er jeg og Tesla godt i gang på kurset vi går nå. Tredje kurskveld ble gjennomført i går og jeg er utrolig fornyd. Første gang vi søkte på bruskasser, og Tesla søkte og søkte og ga aldri opp. Utrolig gøy å stå der med en hund som kjenner lukta en plass, og som ikke gir seg før hun har funnet den! Hun kan være litt forsiktig i enkelte miljøer, men får hun en oppgave om å søke så går hun inn i sin egen tøffe verden. Hoppet på bruskassene, dyttet bort noen osv. Inngangen til kurslokalet syns hun er litt ekkelt (gammel, trang låve), men hun går greit opp/ned. I går etter en økt oste hun av selvtillit og hadde drakamp hele veien ut av låven. Gøy å se hvor godt hun jobber, hvor tøff hun blir/er, og ikke minst hvor fornøyd hun virker etterpå. Får jeg meg jobb nå så blir det nytt smellerkurs på henne også.

Forrige uke var det påskeferie. Vegas reiste opp på hytta med foreldrene mine 4 dager før jeg, E og Tesla kom. Hundene har storkost seg med å løpe løs, trekke på ski og med velfortjente hviler på sofaen. Hadde også selskap av en jaktlabbis innimellom, og det er deilig med tre ukompliserte hunder som går godt sammen. Tesla har vist seg som en suveren trekkhund, og Vegas har funnet både ryper og tiur. Med andre ord har vi hatt en helt knall påske!

   
    
    
    
 

Planen fremover er uoffisiell agilitykonkurranse i helga. Genial treningsmulighet! På mandag reiser jeg på fjellet med klassen, så da skal hundene få være hjemme med foreldrene mine imens. Når jeg kommer hjem blir det et par dager med trening, samt smellerkurs også blir det rally-stevne. Midt oppi alt som skjer fremover jobber jeg også med bachelor, så det er nok å henge fingrene i.

2 kommentarer om “Påskeferie, kurs og treninger

Legg igjen en kommentar

