Woho!

Da er vi ferdig med helgas konkurranser, og jeg er strålende fornøyd!

Begge hundene går i klasse 2, så ble litt travelt innimellom med å bytte hund osv, men takket være trivelige treningskompiser så gikk det riktig så bra.

Vegas var først ut i går. Han var veldig klar under oppvarmingen, men falt av lasset etterhvert. Tror vi kom til skilt nummer tre før jeg sa til dommeren at jeg ikke orket mer og løp av banen. Rett før gikk bare settervimsen sin vei, tydelig uinterissert og da gidder jeg ikke mase for hva får man ut av det? Vel ute av banen var han glad og på nett igjen. Erfaringen tilsier at dag to går bedre enn dag 1 med han, så det var lov til å håpe at søndagen gikk bedre. Disk/brutt

Tesla var litt flat under løpet, men hun var med. Hadde bestemt meg for å eventuelt bryte om hun syns det var veldig ekkelt, men følte aldri at det ble nødvendig. Film jeg fikk se i etterkant viser at halen er ute og logrer flere plasser underveis, så det er forbedring. Under premieutdelingen ble vi ropt opp på 3.plass med 188 poeng og napp på vår andre start i klasse 2. Flink terv det!

  
Vi gikk også lagkonkurranse hvor de offisielle løpene telte, og det ene laget fikk dårlig plassering pga Vegas sin disk, mens det andre laget slo til med 2.plass hvor alle tre på laget hadde 1.premie. 

I dag var Tesla først ut i ringen, og jeg syns vi hadde mye bedre kontakt enn i går. Generelt syns jeg hun virket tøffere og tryggere i dag. I dag ble det 189 poeng, nytt napp og 9.plass! Mangler bare et napp nå, så er vi i klasse 3. Der er det flere hindre, tunell osv som jeg har tro på at kan få henne til å bli endra tøffere i ringen. Frem til neste stevne skal jeg lære inn rygging – både foran meg og ved fot, sånn i tilfelle rottefelle vi får nytt napp på stevnets første dag. 

Vegas i dag fungerte også mye bedre. Han var med meg, om enn litt seig og treg, men han gjorde jobben sin. Fikk litt sjokk når han ble ropt opp på 7.plass med 192 poeng og napp! Da jeg så kritikkskjemaet fikk jeg også litt sjokk. De eneste trekkene var dobbelkommandoer, og de dobbelkommandoene som ble gitt av meg var ros til han på skiltene. Hadde jeg rost mellom skiltene istedenfor hadde vi trolig hatt totalsummen på 200 poeng! 

  

 Alt i alt – super helg og supre hunder. Ekstra gøy å se treningskompiser gjøre det bra – sånt blir jeg så glad av 🙂 Jeg er veldig fornyd med Vegas, men denne helga er jeg superfornøyd med Tesla. Hun syns miljøet er litt ekkelt, men hun prøver så godt hun kan og gir det hun klarer. Halen var som nevnt ute og logret flere ganger, og det er så godt å se at hun er blott tryggere i denne konkurransesettingen 🙂 

Gøy å ha treningskompiser som er superflink med kamera når man skal ta obligatoriske skrytebilder, hehe. 

Legg igjen en kommentar

