Tanker før stevnehelg 

I helga er det tid for årets første stevne i rallylydighet. Jeg skal gå med begge hundene både lørdag og søndag. På søndag som var deltok vi på trening med flere andre, og det var mye bra og tidvis rot. 

Har gjort med noen tanker om hva jeg skal huske på, og for Vegas er det som følgende: Ta han inn en stund før vår tur for å ha det kult, så legge han i bilen. Så skal han varmes opp før han blir overlevert til noen andre for å fø ha maks giret. Så kjapp oppvarming og rett inn i ringen. Jeg MÅ huske å prate med han i ringen, og jeg skal huske på å IKKE rette opp skjeve sitter. Sur disk på det på sist stevne. Når vi er ferdige skal jeg belønne med hele meg.

For Tesla har jeg tenkt som følgende: ta henne inn en stund i forveien som Vegas før hun får en tur i bilen igjen. Varme opp med forstyrrelser i form av litt bråk fra treningskompiser. Huske å rose litt mens vi går, men ikke like mye som med Vegas for da blir det kenguruhund. Stole på hunden. 

For min egen del: Drite i folk rundt ringen, ingen bryr seg om det går rett vest uansett. Huske å tenke på fotene mine når jeg går, ihvertfall hvordan jeg plasserer de ved holdt. Huske at ingen kommer til å spise meg, så stress og nervøsitet kan legges igjen hjemme. Huske at jeg får god tid til oppvarming selv om det kun er fire hunder mellom mine.

Jepp, det blir en trivelig og spennende helg! Mål for helga, annet enn det jeg skal tenke på? Stresse minimalt og kose meg i ringen mens jeg prøver å unngå disk. Mao ingen forhåpninger eller forventinger til resultater, vi skal bare ha det gøy vi!

Ellers skulle jeg egentlig ha kurspause en stund fremover nå, men jaggu er ikke jeg og Tesla påmeldt smellerkurs igjen. Endelig skal hun få bruke nesa si enda mer! Hun er rå på søk, så jeg måtte bare melde oss på fordi jeg syns hun fortjener det :p Nå håper jeg isen i skogen forsvinner snart så vi kan begynne å trene mot blodsporprøve 🙂 

Legg igjen en kommentar

