Update

Sist onsdag var det tid for kurs igjen. Vi jobbet mer med utg.stilling, stå under marsj samt innkalling fra sitt og hopp over hinder. Flink og smart hund har jeg! Hun jobber knallbra i alle øktene, og blir ikke lei til tross for mange repetisjoner. Herlighet for en gøyal, smart og herlig hund 🙂 Ny kursdag i morgen, så må tenke litt på hva jeg ønsker hjelp til. Tenker ihvertfall en økt med bråk og forstyrrelser for å få det konkurranselikt slik at jeg kan få noen tips å jobbe ut i fra.

I dag gikk jeg og Tesla en fin tur i skogen mens Vegas var hos veterinæren. Hun gikk løs ca 5 kilometer, og i bånd 10 meter. Deilig når det er lite folk ute og hun bare kan rase fra seg! Det siste stykket tilbake til bilen måtte vi gå i skiløype. Møtte på skiløpere underveis, men da var det bare å kommandere «fot» så passerte vi med null stress. Er fortsatt ikke helt vandt til det å kunne gå slik med løs hund, så jeg blir jo så glad av det, knis. Vi fikk også jobbet litt med å løpe rundt stolper/trær, fremadsending samt stå/ligg/dekk under marsj. Jobber litt med å skille på kommandoer for tiden, noe som gikk helt fint i dsg.

Så var det Vegas da. Aner ikke helt hva jeg skal skrive, for det er litt merkelig nemlig. Han plages med tannkjøttbetennelse, og resultatet av timen i dag er at vi ikke helt vet hvorfor. De virket overrasket over hvor lite tannstein det var med tanke på betennelse, for betennelsen kommer gjerne av tannstein,men tydeligvis ikke i hans tilfelle. Tannkjøttet har trekt seg litt tilbake og har dannet lommer i munnen. De måtte også skjære bort tannkjøtt som hadde lagt seg over en tann, så det var en sliten, dopet og fjern settervims som ble hentet i dag. Veien videre blir å prøve nytt middel å smøre på, samt ha jevnlige kontroller for å se hvordan ting utvikler seg. Tenker å ta blodprøve for å sjekke ståa, også skal vi vurdere litt om vi skal sette han på kortison eller antibiotika fremover. 

Veterinæren så også på røntgenbildene til tervtøtta. Fant ingenting på de gamle bildene. Jeg har gått i to år og bekymret meg for noe som i utgangspunktet aldri har vært der.. Det var jo selvsagt kjipt for både meg og oppdretter å få den beskjeden, men ingenting er jo som å nå få konstatert at ryggen er frisk! Fått ordnet meg rutiner for oppvarming og nedgåing i det minste 🙂 

Jeg har fri en god stund fremover for å lese til eksamen og jobbe med bachelor. Det var bare det å komme seg i gang. Har så mye å gjøre at jeg ikke vet hvor jeg skal starte, men noe har jeg da fått gjort. Hundene nyter ihvertfall godt av at jeg er hjemme på dagtid med spontane turer og treningsøkter 🙂 

Legg igjen en kommentar

