Herlig trening

Tidligere i dag var jeg enda irritert over at jeg ødela for hundene i helga. Særlig det løpet som kunne ha endt med 2.plass og napp på Vegas bare jeg ikke hadde snublet. Dro på trening i kveld ikke sånn topp motivert noe som ikke er lurt, men resultatet ble fantastisk!

Vegas fikk løpe to baner. Fokuserte på fart, flyt og bytter, ikke på felt. Herlig driv med godt tempo, og en hund som jobbet bra. Han tullet litt under høyreslalom, så vi må ta oss en intensivrunde på det igjen. Ellers er jeg meget fornøyd både med hunden og byttene jeg satte. Masse blindbytter noe vi tidligere har slitt med siden jeg mister kontakten med han, men nå er det null stress og jeg stoler virkelig på hvor jeg har han.

Desverre er han plutselig blitt berørt i hallen, så han kan bare trene når vi er først ute, for hvis vi kommer inn når andre trener vil han ikke lengre. Dette ser ut til at det blir trigget av at store hunder løper igjennom tunnelen. I helga på stevne reagerte han kun når hunder sto rett ved og bjeffet, men ikke på tunellene. Syns hele greia er merkelig, men han er i fin form ellers så får snakke med veterinæren om det når han har time neste uke.

  
Tesla fikk virkelig kjørt seg. Vi tok noen kombinasjoner hvor vi (jeg) trente på handling, og gurimalla så gøy det var. Videre prøvde jeg noe jeg ikke har turt å prøve tidligere pga at hun er så observant på meg under slalom, og det var bakbytte i slalom, samt å løpe fra. Hun hadde godt driv i slalomen og jeg kunne bakbytte, samt krysse slalomen bak henne! SÅ gøy. Jeg som skrev etter helga at vi må trene mer på forstyrrelser i slalom :p Det må vi selvfølgelig, men så utrolig flott at hun løp videre selv om jeg var bak henne og bevegde mye på meg. Løp også i fra for å løpe til hinder, noe vi skal jobbe mer med. Vi avsluttet treningen med drakamp på felt (altså at hun ikke skal forlate feltposisjonen), noe som også gikk bra. 

Jeg lurer nesten på om hun ble inspirert av proffene i helga, for i dag satt virkelig alt vi prøvde på. Utrolig herlig trening som fikk meg i skikkelig godt humør, og som fikk meg til å lage litt flere planer for kommende treninger. 

  

Legg igjen en kommentar

