Sesongstart

Endelig ble det tid for sesongstart! På fredag kjørte vi nedover til Moelv, og denne gangen skulle begge hundene starte. Vegas har vært seg selv, ivrig og glad, og Tesla har ikke reagert på masse hunder, bråk og ny hall i det hele tatt 🙂 Hun var litt berørt i starten på stevnet i Sverige, men nå gikk hun bare inn i hallen og var helt trygg og glad. Deilig å kunne leke blandt masse hunder og folk, løpe løp med full fokus for så å ligge på kunstgresset utenfor ringen for å kose!

Løp lørdag: 

Tesla agility 1 – Herlig start med knallbra felt på stigen! Kom til slalom som var hinder nummer 8, hun låser seg på den også stoppet hun for å se på meg og dermed en vegring. Jeg ble satt ut, og resten av løpet var ikke pent. Vi havnet på to forskjellige planeter.. Får så høre fra noen som så på at jeg hadde ropt på henne idet hun skulle inn i slalomen.. Jess da, flott med fører ute av fokus! Disk

Vegas hopp 2 – Husker ikke løpet helt, men har notert at vi fikk slalomfeil, noe jeg husker. Har også skrevet teit fører med utropstegn :p Ble disk, men husker ikke hvorfor. Disk

Tesla hopp 1 – Knallbra løp. Jeg bestemte meg for å være mer med inn mot hindrene, og hun løp godt. Mens hun var inne i den siste tunellen skulle jeg flytte på meg, snublet litt og ble for sent ute. Hun tok muren som var tredje siste hinder, men så tenkte jeg «shit, nå er vi i klasse 2!» og ga på for å vinne noen sekunder, og det førte til at hun ga på og reiv hinderet. Teit fører igjen, knis. 5 feil, 10.plass.

Vegas agility 2 – For et løp og for en hund!! Flotte felt og selvstendig hund. Kom til siste strekket før mål, mistet balansen og havnet på feil plass i forhold til hvor jeg hadde briefet og skulle være. Jeg havnet for nære tredje siste hinder og sendte han derfor rundt istedenfor rett frem. Så kjipt at det svir enda. Hadde jeg ikke mistet balansen der så hadde vi innkassert 2.plass med napp… Disk

Tesla lag – Noe bra, og tidvis rot etterhvert. Disk. Treningslag.

Vegas lag – Knallbra hund igjen, og bra samarbeid. Kom til tredje siste hinder(igjen..) feilfritt, og hodet var på andre plasser så jeg glemte byttet helt. Det ble derfor rot og vegring på oss. 5 feil. Laget fikk 5.plass av 20 lag.

Vegas åpen – Gøyal bane, men igjen snublet jeg og etterfølgende av det ble feil.. Disk 

Oppsummering lørdag: Hundene har gått knallbra! Jeg var i dårlig form, og ødela for hundene i hele tre løp pga snubling/mistet balansen.. 

  
Løp søndag:

Tesla agility 1 – Supert løp. Nærmet oss slalom, og jeg ga beskjed om slalom. Hun festet blikk og kropp mot slalom, men så sier jeg slalom plutselig igjen idet hun er såå nære, og gir henne derfor en ufortjent vegring. Teit fører må enten lære seg å være stille, eller å trene mer slalom med at jeg plutselig forstyrrer henne. 8.plass med 5 feil.

Vegas agility 2 – Disk på hinder nummer to.. Jeg brøler «gjennom» og viser tunellen, bikkja forsvinner opp på vippa. Ikke første gang det har hendt.. Resten av løpet var veldig bra, dog med feltfeil på stigen da jeg fokuserte på fart og fylt siden vi allerede hadde disket. Disk

Tesla hopp 1 – Bra løp det også. Hoppet ut av slalom helt på slutten, og disket på 4.siste hinder som var en tunnel. Grei tunellinngang, men jeg brøyt linja helt og rotet til. Disk

Vegas hopp 2 – Det beste løpet gjennom helgen for hans del. Løp raskt og var selvstendig. Reiv 3.siste hinder. 19.plass med 5 feil. 

Oppsummering søndag: Flinke hunder igjen, og god følelse i alle løp.

  
Alt i alt har det vært en super helg! 4 løp med fem feil, resten disk, men det gjør ingenting når man jevnt over er fornøyd med samtlige løp! Enda kjipt med hoppløpet til Vegas på lørdag, og noen løp med tull og rot i, men alle 11 løp har hatt noe bra i seg, så det er godt!

Hundene har vært eksemplariske både på hytte og i hallen, og kveldene/natta har de tilbringt sovende inntil meg i senga. Hadde de i bilen mellom løpene, og kom mange ganger ut til hunder som sov godt. Deilig å reise på stevnet når hundene er så ukompliserte som tar alt med knusende ro, og når de får til å slappe godt av mellom slagene.

Nuh lader vi opp til rallystevne i mars, og neste ag-stevne blir etter planen i mai, men mulig vi drar noen plass i mars. Time will show.

Legg igjen en kommentar

