Trening, kurs og røntgen

På tirsdag var det tid for agilitytrening igjen. Denne gangen gikk det bedre enn sist. Heldigvis holder det med en trening med rot etter slike lange pauser, hehe. Terven og jeg trente litt på noen bytter, noe som var gøy å få til. Fikk også tatt slalom noen ganger, og null feil. Sist gang hadde hun det så travelt at hun skippet de to siste portene, men nå var det fullt fokus! Bra trening.

Med Vegas gikk det ikke like bra. Han reagerte veldig på lyder, noe han ikke har gjort tidligere. Fikk trent litt med han også til slutt, men han hadde mye fokus på det rundt. Får se han an på de neste treningene, for det er ikke gøy når han reagerer på lyder han er godt vandt til. Har kjent over hele hunden, og det er ikke antydninger til at han har vondt noe sted. Dette kan være tegn på at hørselen begynner å svikte, men jeg krisemaksimerer ikke helt enda. Vi skal til veterinæren om to uker, så får forhøre meg litt da, men inntil videre får jeg se han an på kommende treninger.

I går var det tid for kurskveld tre i konkurranselydighet. Tok noen repetisjoner på dekk igjen, også fikk jeg noen tips på raskere oppsitt ved avstandskommandering. Siste økt fokuserte vi på utg.stilling og bakpartskontroll, noe som også blir lekse til neste gang. Instruktøren trente litt med henne for å vise meg og resten, og jeg ble bare stående å le og tenke på hvor søt hun er, hehe. Fantastiske lille terven min!

  
I dag var det dommedag for oss. Tid for røntgen av rygg. Da hun var ett år ble ryggen røntget, og veterinæren sa hun hadde en liten forkalkning øverst i ryggen. Den var så liten at jeg ikke skulle tenke mer på den fikk jeg beskjed om, men etter å ha avlivd en hund pga forkalkning, samt at hun er agilityhund så har jeg tenkt på den sånn ca hver dag. Planen var å røntge på nytt etter et år, men som nevnt i forrige innlegg har det vært vanskelig å finne time som har passet for både meg og veterinæren mtp obligatorisk skole. 

Grunnen til at det ble dommedag for oss var at hvis forkalkningen hadde blitt værre så ville jeg jo selvsagt lagt agility på hylla. Jeg har vært flink til varme opp, gå ned og tatt alle forhåndsregler, men man blir jo litt nervøs. Hun har ikke vist noen tegn på ryggvondt, men jeg har uansett grudd meg til timen i tilfelle det skulle være noe.

I dag ble røntgen tatt, og ingen forkalkning var å finne! SÅ lettet, men jeg forstår ikke hva forrige veterinærkontor fant. En forkalkning forsvinner ikke av seg selv ifølge denne veterinæren. Skal tilbake om to uker med noe annet, så i mellomtiden skal jeg hente de gamle bildene så den nye veterinæren får sammenlignet bildene. Uansett, hovedpunktet er: ryggen er bra! 

Om to uker skal vi tilbake igjen. Denne gangen er det settervimsen sin tur til å dopes. Han har latterlig dårlige tannhelse som må tas hånd om, også skal vi få sjekket noen kuler. I mars håper jeg å slippe noen tur til veterinæren gitt. Terven skal ha vaksine da, men det er jo ikke akkurat så dyrt som røntgen og skikkelig tannrens. 

Legg igjen en kommentar

