Agilitytrening

I dag var det første agilitytrening etter en fem uker med juleferie og karantene. Utrolig deilig og ikke minst på tide. Sesongstart om 18 dager, så kjekt å få kommet i gang igjen.

Rakk i alt to runder med hver hund, og det var litt småplukk som forventet. Tervtøtta var ivrig, men hørte bra på kommandoer og fulgte meg godt, men her ble det rusk i slalom. Har to treninger til, med mulighet for enda to, så slalomen blir bra. Hun får det bare så travelt av iver når det er lenge siden sist trening, så hun skipper siste port. 

  
Med settervimsen gikk det også greit, men her var det litt preget av en ivrig og glad setter innimellom. Han også hadde rusk i slalom, bare at ham skipper første port, hehe. Også her går det seg til med litt repetisjoner.

Alt i alt er det godt å være i gang igjen! I går kveld tok jeg meg en økt med lydighet utenfor en butikk her. Tesla jobbet godt til tross for masse forstyrrelser, og hjemmeleksa på kurset vårt går deg bra med. Andre kursdag i morgen, jeg gleder meg.

Ellers har det kommet masse snø her, så hun er jo strålende fornøyd! Før skolen i dag var vi en time på tur hvor hun fikk løpe løs og kose seg. Tror hun aller helst kunne tenkt seg å bodd utendørs :p

Raseklubben har foressten kontaktet meg. De ville skrive litt om Vegas og titlene hans! Utrolig gøy at en klubb med fokus på jakt og prøver ville skrive om annen type hundesport også!

http://www.nesk.no/nyheter/annet/3004-annerledes-aktivitet-og-titler-for-en-engelsksetter

Legg igjen en kommentar

