Kurs dag 1

I går var det første kveld på kurs i konkurranselydighet. Flotte ekvipasjer, herlige hunder og flink instruktør! 

Vi tok ut en og en hund slik at instruktøren fikk danne seg bilder av hundene. Startet med å se på den sosiale biten, før jeg ga godbiter og lekte med henne. Avsluttet med på plass og kort strekke fot. 

Neste økt fikk vi bestemme hva vi ville jobbe med, og jeg ville jobbe med utg.stilling og fot. En økt på 8 minutter, og jeg har allerede masse motivasjon! Tesla bomper inni meg ved innsitt, så fikk litt tips på det, samt tips om å kanskje skifte innsitt. Litt kjipt (og vondt :p) å bli trukket i poeng ved bomping inni meg, så må tenke litt mer på evnt skifte av innsitt. 

  
Jeg fikk også gode tips og hjemmelekse hva angår fot, og har allerede rukket en økt hjemme. Jeg har masse motivasjon etter bare en kveld, og det er veldig godt! Faktisk så inspirert og motivert at jeg skal gå i gang med å rette opp Vegas sin FVF, samt jobbe mer med avstandkommanderingen hans slik at jeg også får startet med han igjen 🙂  

Neste uke blir det fullt kjør med 2.kurskveld, samt to agilitytreninger og trening hjemme, men det er så godt å være motivert for videre trening og jobbing at det bare blir deilig!

Legg igjen en kommentar

