Juleavslutning

Denne uken var det juleavslutning for agilitytreningene. Det ble en koselig avslutning, samt en liten konkurranse.

Med Vegas på konkurransen gikk det jo riktig så bra. Han løp feilfritt han, det var værre med eieren. Kom over nest siste hinder, og i mitt hodet var det siste hinder. Oppdaget det i siste liten, fikk panikk og sendte han over et annet hinder istedenfor det vi skulle ta. Sett bort i fra de siste sekundene var det god flyt i banen. Vegas har hatt litt agilityfri i det siste, men har så vidt startet nå. Frem til sesongstart i februar skal vi jobbe litt med felt og ut-kommandoen, men hovedvekten skal være på lek. 

Tesla gikk det bedre med. Hun løp og jeg løp. Etter tabben med Vegas husket jeg siste hinder denne gangen, så vi løp i mål feilfritt. Eneste feilfri ekvipasje var vi også, så da fikk hun et kuøre i premie 🙂 Hun er så gøy å løpe med. Nå blir det ikke mer agility før i januar – ikke at det er så lenge, men jeg syns i utgangspunktet at en gang i uka er for lite :p Sesongstart for henne vil også være i februar, så i januar skal jeg teste ut litt forskjellige ting, og løpe raskere. Hun er blitt så mye mer fokusert på meg, noe jeg tror skyldes at jeg har blitt mer selvsikker og bevisst i måten å handle henne på. Positivt for oss begge det 🙂 

Praksis ble bestått og rapporten på nesten 70 sider godkjent – så nå er det juleferie!

Trener litt med hundene på stua for tiden med mål om å lære Tesla mer triks, og å la Vegas bruke hodet sitt mer. Har flere planer om mental trening i jula, samt at det blir flere skogs- og joggeturer i håp om å få opp formen min slik at jeg kan løpe enda raskere på agilitybanen. 

Ellers blir det selvfølgelig masse kos og forhåpentligvis flotte dager!

Vi mangler snø da… Bilde tatt på tur i dag. 

  

Legg igjen en kommentar

