Årets siste stevne

Stevnesesongen var egentlig planlagt over etter NO, men når jeg ble tipset om et klasse 1-stevne i Sverige ble jeg fristet, så denne helga har jeg vært i Sundsvall.

Tesla er litt berørt i nye miljøer, så jeg har ikke villet utsette henne for det presset og bråket det er på innendørs ag-stevner enda. Å få debutert innendørs på et litt mindre stevne tenkte jeg var lurt. Hun var litt usikker i starten, men i løpet av helga har hun bare blitt tøffere og på søndag var halen ute og logret blandt folkemengden og hun kunne fint leke med folk og hunder rundt seg. I løpene har hun ikke vært berørt at all, utrolig bra! På rally er hun litt usikker når vi er i ringen, men det ser ut til at agility er så kult at hun går inn i sin egen boble. Å være på hotell var også null stress. Passerte folk i gangene og i resepsjonen, gikk inn i heisen frivillig osv. Hun har blitt tryggere, og det er så godt 🙂

Jentene koste seg på hotell 🙂  

Agility A: Første løpet denne helga. Tervtøtta går inn på banen og løper seg flott igjennom. I noen situasjoner er jeg ikke helt på rett plass, men flinkeste jenta retter opp mine feil og tar hindrene. Flinkeste lille jenten løp feilfritt og kom på 4.plass! Litt treg på stigen, men ellers fin flyt.

Agility B: Dette løpet disket vi da frøkna stupte opp på stigen istedenfor å ta et hinder. Resten av løpet gikk greit dog med et riv og en vegring pga meg. 

Agility C: Flott løp med guts og fart. Frøkna er så glad i tuneller, og disket oss på å ta en tunell for tidlig. Jeg sto ved hinderet før tunellen og viste henne det tydelig, men lille terven kom løpende raskt og hoppet inn i meg og videre inn i tunellen. *knis* Resten av løpet gikk fint, dog med vegring på slalom pga fører på feil plass.

Hopp A: Superteit fører som bare roter. Pølsa var også ekkel, så rotet litt der. Disket pga for mange vegringer.

Hopp B: Teit fører som plutselig setter ut foten på tur mot slalom, og som dermed presser bikkja inn feil åpning. Bikkja jobbet godt hele løpet, men reiv siste hinder pga fører som hadde sluttet å jobbe.. Dog ikke noe stress med pølsa. 10 feil.

Hopp C: Her jobber vi så bra sammen, og plutselig er vi i mål feilfritt. Vårt 2.napp i hopp, samt 2.plass. Vi er tre sekunder tregere enn 1.plassen, men jeg rotet ved noen anledninger, og ser jeg kunne spart tid om jeg hadde vært mer på rett sted til rett tid.

Utrolg flott løp, og veldig gøy å løpe mens man hører at svenskene heier på oss. Når vi kom i mål var det flere som jublet, og flere kom for å gratulere meg meg supert løp etterpå. Gøy! Tesla sin første pallplassering i agility! 😀 Hun var 5(!) sekunder raskere enn 3.plassen, så farta var virkelig til stede.

For en helg! Har storkost meg med verdens beste hund og trivelig reiseselskap. Vi dro begge førere kun for å se an hundene på stevne i nytt miljø, og for å gi gode opplevelser, også tar Tesla med seg to napp hjem, og den andre hunden et 🙂 Turen hjem gikk fort for å si det sånn!

Jeg har blitt tryggere i måten å handle Tesla på, noe som klart gir utslag i fart og flyt i banen. Vi har to av to på feltmessig, men i helga bestemte jeg meg for å ikke stoppe på feltene for å få flyt da hun er litt treg på nedfelt. På diskløpene i agility gallopperte hun ned stigen, og hadde flotte treff, så det spørs om jeg må begynne med RC. 

Alt i alt flott stevne med supre deltagere, arrangører og dommer! Det eneste minuset var at de ikke delte ut rosetter,og når hunden får sin første pallplassering vil man klart ha rosett, hehe. Bagatell med andre ord, for rosett får jeg bestilt på nett :p 

  
Fantastiske lille hunden min. Vi debuterte i juni, og mangler nå kun et napp fra å komme i klasse 2 hopp. Nå gleder vi oss til stevnesesongen 2016 begynner. 

2 thoughts on “Årets siste stevne

  1. Gratulerer såååå masse, kjempegodt jobbet av dere begge to! Godt å høre at hun har så mange fine opplevelser, satser på at hun kan fortsette å bli tryggere! Tusen takk for at du tar så godt vare på henne. *klem*

  2. Tusen takk! 🙂 Selvsagt passer jeg godt på henne – hun er jo verdens beste terv ❤

Legg igjen en kommentar

