Kul uke!

Jeg er fremdeles i praksis noe som betyr mindre tid til trening, men denne uken har vi fått til flere kule ting!

På tirsdag var jeg og Tesla på kurs i stabiliserende styrke hos et veterinærkontor i byen. Her fikk vi litt teori om betydningen av styrke i kroppen, balanse og koordinasjon før vi fikk teste ut ulike apparater fra fitpaws på hundene. Tesla var litt skeptisk til alt det rare som lå i rommet til å starte med, men hoppet med tvil opp på en av «peanutsene». Etter det ble hun bare tøffere, og det virket som om hun syns det var kult! Genial og viktig form for trening, så skal se om jeg får skrapt sammen litt penger etter jul for å kjøpe peanut, slik at vi kan begynne å trene ordentlig! Utrolig gøy kveld, det var det ingen tvil om!

  
I dag var vi på smellerkurs. Jeg har lenge ønsket å ta i bruk nesen hennes i større grad enn hva jeg har gjort hittil, og etter endt introkurs vil jeg bare mer! Å markere mynt var noe helt nytt og jeg fikk frem mange atferder jeg ikke klarte å la vær å le av. Å ligge på rygg å glise, flere merkelige varianter av flatdekk osv, knis! Hun jobbet supergodt gjennom alle øktene og Gud så gøy det er å trene med henne! 

Vi avsluttet med søk på bokser hvor det var lukt i 2 av 6, og hun markerte luktene godt! Smeller er enda så nytt for oss og jeg kan omtrent ingenting, men det ser ut til at vi må gå flere kurs, i det minste begynne å trene! Tesla syns det var GØY å bruke nesa på denne måten, og jeg syns det var en flott måte å trene hund på! Masse motivasjon kom frem i meg, jeg må bare bli ferdig med praksis og rapportskriving først! Skal ikke se bort i fra at jeg finner meg et lengre kurs over jul, så dette innføringskurset var et steg i rett retning.

Tesla markerer rett boks med hele kroppen.  
Vegas var med foreldrene mine på hytta i helga og fikk løpe løs i snøen, så tror han også koste seg veldig. En sliten og lykkelig setter som kom hjem i ettermiddag ihvertfall!
  
Nå har jeg to uker igjen av praksis, litt rapportskriving samt et arbeidskrav å skrive så blir det jaggu juleferie med masser av tid til å trene hund!

3 kommentarer om “Kul uke!

  1. Det var utrolig kult! Stig snakket om en DS som trener på tirsdager og som søker med høy fart og bråstopper ved funn, hvor halen går som en propell 🙂 Tenkte det var snakk om Oscar?
    Regner med jeg kanskje kommer hvis det blir treninger i juleferien, og hvis jeg har mindre skole på nyåret. Det ga mersmak samt lyst til å trene ihvertfall – ingen tvil om det!

Legg igjen en kommentar

