Bronsemerkeprøve

I dag skulle jeg og tervtøtta prøve oss på bronsemerket igjen, og vi kom som forventet hjem uten. Tok det som om vi skulle klare det, men med fokus på trening og gode opplevelser.

Tannvisning10 – Hun er tilgjengelig, blir tatt på uten problemer

Lineføring6 – Hun var ikke helt med, litt berørt av miljøet. Foten vår har blitt veldig bra, men det hjelper ikke når hun ikke setter seg ved holdt, og går mest å titter rundt seg.

Dekk fra holdt6 – Her begynte hun å bli litt tryggere og gikk bedre fot, men ville ikke legge seg, så jeg måtte gi dobbelkommando.

Stå under marsj9 – Her er FVF endelig slik den skal være, og hun stopper som vanlig veldig raskt. Hun snur seg dog når jeg går bak.

Innkalling fra sitt10 – Blir fint og har super fart inn! Dunker dog inni foten min, men tror ikke dommeren så det.

Enkeltdekk0 – Her begynte noen hunder i en bil å bjeffe, og hun falt av lasset. Når jeg ikke fikk kontakt med henne for å legge henne i dekk valgte jeg å bryte, da vi skal ha fokus på positive opplevelser. Det å stå å mase på en hund som er usikker syns jeg ikke noe om når det er nok press rundt ellers. I tilegg er det en øvelse vi sliter med, så da var det like så greit å bryte der, og heller avslutte med noe positivt.

Helhet10 – Om enn litt snill helhetskarakter er vi jo fornøyde med den :p 

Sum121

Hun har gått knallbra på trening den siste perioden, og FVF begynner å bli råbra! Bare synd hun er påvirket av miljøet rundt. På trening er hun helt rå, og jobber godt, noe som også skinte litt gjennom i dag. Det er godt å se at hun blir tidvis tryggere i ringen ihvertfall. Hun kan alle øvelsene godt, sett bort i fra enkeltdekk, så i tilegg til å gjøre de enda bedre skal vi nå bevege oss i nye miljøer, trene med ukjente personer også se om hun blir litt tryggere i slike situasjoner. Selv om vi ikke fikk bronsemerket har jeg mer motivasjon til å jobbe videre, så det er godt 🙂

Ang enkeltdekk: Her sliter vi. Å dekke/sitte over lengre tid og med litt avstand er vanskelig, hehe. Husker hvor nye jeg strevde med å lære inn bli på henne, og det gikk jo til slutt det, så satser på at det løser seg her også. Prøver med litt forskjellige tips og triks, så skal vi se vi får det ordentlig til en dag. Uansett hvor mye det gir meg grå hår så storkoser jeg meg når vi trener, og gleder meg som sagt til videre trening 🙂

Jeg er i andre uke av en femukers praksis, og er for tiden veldig sliten da jeg har mye skolejobb. Nå tar vi oss derfor en periode med mest turer og litt trening her og der, sånn til jeg blir ferdig, også får vi ta opp treningen ordentlig når tiden strekker til. Dårlig samvittighet, men de lider heldigvis ingen nød med litt godbitsøk, litt agility, turer med både meg og foreldrene mine, og hjernetrim 🙂 Selv om jeg syns det blir en litt rolig periode skal vi på to dagskurs i perioden, så litt annet får vi jo brynet oss på. 

Legg igjen en kommentar

