Årets siste utstilling

I dag var det klart for årets siste utstilling, og før jeg gikk inn i ringen sa jeg til E at dette kom til å bli siste utstilling på en stund, da jeg ikke ser vitsen av å betale så mye for å få blått. Nuvel..

Veteranklasse hannhund ble ropt opp, og vi var først ut. Vegas løp bra og var enkel og grei å stille opp, så vi hadde en flott opplevelse i ringen for en trivelig dommer. Jeg syns jeg hørte dommeren si noe om blått, og når dommeren skulle gå til hund nummer to kom ringsekretæren med en rød sløyfe til oss. Jeg måtte spørre flere ganger om vi virkelig skulle få excellent, og joda – setterkreket fikk excellent han! Lykkelig så jeg bort på kjentfolk ringside og gliste! 

  
Så kom turen for å se hvem som skulle bli beste veteran hannhund. Vi løp flere runder, og ble tilslutt plassert som nummer to. Bak samme hannhund som sist gang, et utrolig flott eksemplar, så det gjør meg ingenting å bli slått av de 🙂 Dommeren snakket generelt om hundene, og brukte god tid til å fortelle hvor bra bevegelser Vegas hadde, og det var utrolig gøy å høre! Så fortalte han at det var lite som skilte hundene, men at nummer 1 hadde mer maskulint hode, og det gjorde utslaget i dag. Med excellentsløyfe i hånda, masse gode ord om bikkja, og å bli fortalt at de var så jevne var jeg ikke annet enn glad. Plutselig sier dommeren at han syns det var så bra kvalitet på Vegas og vinneren at de begge skulle få CK 😀 Lykkelig! 

Vegas er ikke stilt så mange ganger sett bort fra valpeshow og vi har fått blått hver gang. For tre uker siden fikk vi blått – og i dag sto vi der med excellent og CK! Juhu, lykke!
I beste hannhundklasse var det 6 hannhunder, og vi ble en av de uplasserte. Det gjorde meg ingenting! 

Kunne hatt litt tydeligere kjønnspreg i hodet. Bra øyne og ører. Bra hals. Utmerket overlinje, kryss og hale. Bra brystkasse. Gode vinkler foran og bak. Anelse hasetrang. Tilstrekkelig stabil front. Bra bein og poter. Rør seg på utmerket sett.

Vel, jeg kommer definitivt til å stille han flere ganger neste år, hehe!

Vegas sist i rekka i BHK  

Legg igjen en kommentar

