Norwegian Open 2015

I natt kom vi hjem fra årets høydepunkt; nemlig norwegian open. Tesla har ikke startet i slikt stort og bråkete miljø før, så hun fikk være hjemme i helga, men jeg har tro på at vi skal få løpt flere løp sammen der neste år 🙂 Vegas fikk være alenehund i helga, og jeg fikk konsentrert meg om kun hans løp og om oss som ekvipasje. 

Alt i alt har det vært en fantastisk helg, og jeg gleder meg allerede masse til neste år! På lørdag var vi påmeldt 4 løp, og på søndag 3. Altså alt som gikk an å melde på. 

  
Lørdag: 

I åpen agility ble det en suveren disk, da vi rotet litt. Husker ikke hva, men vi trenger som oftest et løp på å finne frem på, så greit at det var uoffsielt, hehe. 

I hopp gikk han veldig bra syns jeg, og vi fikk 10 feil. En pga at jeg tok et bytte for tidlig, så han hoppet ut av slalom, og et riv.  25.plass av 62.

I agility 2 posjonerte jeg meg feil når jeg skulle sende han inn i en tunnel, så det ble 5 feil der, samt at jeg skulle løpe fra han på stigen, men da fløy han av midtveis – 5 feil til. Skulle sende han opp på stigen igjen, men han var så bestemt på å være på min venstre side at vi ble stående å knote før jeg fikk han på rett side.. Kom derfor i mål med 10 feil, samt nesten 15 sekunder i tidsfeil, hahah! 23.plass av 65.

I åpen hopp bestemte jeg meg for å trekke meg. Det var midt på dagen, og hunden var sliten av alt bråket så vi tok det heller med ro, gikk oss en tur og han fikk påfyll av mat. 

Null stress å ha med Vegas på tur!  
Søndag:

I agility ble det en disk. En fin en! Han var veldig med meg igjennom hele banen, og jeg skulle bare sende han inn i en tunell. Han var på tur mot rett åpning, men bråsnudde ut av det blå og tok den andre. Ikke hørte han på mine desperate forsøk på å stoppe han heller :b Resten av banen gikk knirkefritt, så godt fornøyd.

I åpen hopp var det en vanskelig bane jeg grudde meg litt til. Supersetteren min jobbet som en helt og hørte på hver minste kommando eller tegn fra meg. Det gikk faktisk så bra at jeg lurte på om vi hadde glemt noen hinder. Bikkja rev lengden, og det var det! Ingen vegringer eller slalomfeil! Vi fikk dog 1.56 i tidsfeil, men det var vært beste løp på lenge og jeg er så fornøyd! 41.plass av 206’påmeldte.

I hopp gikk han også veldig jevnt, men jeg var litt treg med å vise at han skulle rundt hinderet, så det ble en nesten-disk, men det ble bare en veldig stor sving! Feilfritt og 6.plass av 59.

Film fra hoppløpet: 

  
Alt i alt en herlig helg med en hund som virkelig har levert!

Legg igjen en kommentar

