Norsk vinner 2015

Sent i går kveld kom jeg hjem fra norsk vinner, og jeg hadde en veldig flott dag 🙂 Vegas skulle stilles som veteran for første gang, i tilegg til at vi skulle gå ag og hopp. 

Utrolig gøy å se titlene på trykk 🙂   
Agility var sist på dagen, og jeg hadde en sliten hund. Ble en del rot som førte til disk tidlig i banen, og en sliten settervims var veldig vanskelig å føre, hehe. 

Agility og lydighet ble flyttet til en hall 30 min unna skipet, så når hopp skulle starte var jeg veldig stresset da jeg måtte kjappe meg til skipet for å rekke utstilling. Settervimsen var så flott å løpe med, og hadde masse fart. Desverre ødela jeg for napp da jeg snudde meg litt for brått, så hunden rev. Kom i mål med 5 feil, og når jeg endelig var fremme i skipet etter stressende kjøretur fikk jeg melding om at vi fikk 4.plass med 2.beste tid 🙂 

I utstillingsringen var han eksemplarisk og både løp og sto pent. Vi hadde en svensk dommer, samt en dommer som skulle bli setterdommer, så vi fikk løpe flere runder for begge dommerne, og begge så over hunden. Vi var tre hannhunder i veteran, og Vegas ble plassert som nummer to, bak verdens flotteste ES. (Sett de på flere utstillinger, og den hunden er virkelig et godt eksempel på flott hund!) Vegas fikk VG med kritikken:

«Tilstrekkelig hode, gode proporsjoner, kunne hatt noe bedre (…) brystkasse, bra ben og tasser, for alder tilfredsstillende rørelser.»

For mange er VG «dårlig», men jeg er mer enn fornøyd 🙂 Om noen uker skal han stilles igjen, og jeg tipper på VG igjen, men vi får se hvordan det går. 

Når vi kom tilbake til ag-hallen igjen fikk jeg Kristin til å ta noen bilder med telefonen.

   
  Han strekker seg godt ut i travet ihvertfall! 
Alt i alt en super dag!

Legg igjen en kommentar

