Klubbmesterskap 2015

I dag var det duket for årets klubbmesterskap, og det ble en riktig så trivelig dag. Begge hundene gikk ag+hopp(sammenlagt resultat), sprint og fartsbane.

Fartsbane – Tesla. Katastrofe, haha. Jenta kan å løpe, men nå ble det litt kluss med ei som søkte seg inn mot meg, og jeg som stoppet. Vi kom i mål på 18 sekunder, og en soleklar sisteplass 10(!!) sekunder bak førsteplassen! 

Fartsbane – Vegas. 7.plass med tiden 10.70. Han løp, men han er ikke så selvstendig og trenger støtte fra meg, og kan dermed ikke løpe i fra. Til neste år skal jeg få opp formen så vi kan løpe raskere sammen :b

60 m sprint – Vegas. 10 plass med tiden 6.25. Han er ikke superrask på slike strekker, og trenger tid på å komme seg opp i fart. Tenkte å sette han lenger bak startstreken, men en sølepytt+hund som er redd for å drukne gjorde at han ble satt nærmere, hehe.

60 m sprint – Tesla. Igjen, jenta kan løpe! 3.plass og 5 sekunder brukt på 60 meter. 

Agility – Tesla. 15 feil, hvor en er en hund som ble ivrig og kjappet seg av vippa, en pga teit fører i slalominngang og en da hun hoppet ut av slalom i nest siste port. Ellers et greit løp.

Agility – Vegas. 15 feil med surr :p Ivrig hund som plutselig løp inni meg et par ganger! Litt rot og slalomfeil blandt annet.

Hopp – Vegas. Fin flyt helt til vi kommer til rettstrekka mot mål. En liten avstikker fra rettstrekket for å ta med to hinder på siden, null stress. Desverre tenker føreren at nå kan vi slå til så hun glemmer å se på hunden sin i det hun setter inn et ekstra gir… Dermed kom vi i mål med et lengdehinder for mye, disk og 100 sure feil. (Siden det er sammenlagt straffes disk med 100 feilpoeng.)

Hopp – Tesla. Desidert det jeg var mest fornøyd med i hele dag! Hun skjøt fart idet jeg ga startkommando og raste i vei. Veldig fin og «førbar» og løper virkelig. Jeg tok et bytte før slalom og hadde armen tydelig ut, og hun raste inn rett port og spurtet seg igjennom slalom. Videre løper vi i mål uten noen feil. Flink jente!

Sammenlagt kom Tesla på 3.plass av 9 i årets klubbmesterskap, kun slått av to klasse-3 hunder. 

Når Tesla skadet seg ble det 2 uker med ro og hvile på henne. Noen småturer og litt rolig trening ble det, men ikke nok. Nå har vi vært tilbake i fast form med trening og turer igjen, men den ro-perioden henger igjen. Hun stresser seg lettere opp, og gneldrer om ting ikke hender raskt nok. (Ikke bare i ag, men generelt). Sist helg på stevne ble jeg stående passiv etter vegring, noe som gjorde at hun ble frustrert og hoppet opp og nappet i genseren min. Vi hadde en plan om å debutere i lydighet i oktober, men nå satser vi på mestring og lek før vi jobber mot slike mål igjen. I vinter hadde hun også en periode hvor hun var frustrert(handlet nok om å bli voksen), og da fokuserte vi kun på triks og lek en periode før vi kom sterkere tilbake enn aldri før. Syns synd på henne som har såå mye energi som bare måå ut, og som vil at ting skal skje hele tiden og helst i sta, men med mye løs-turer, treninger og andre aktiviteter tipper jeg vi ganske snart er back in business igjen 🙂 

Tesla har foressten et triks som går på å hoppe opp i armene mine. Kjørte det når vi varmet opp i dag, og tervtrollet klatret seg videre oppover hodet mitt :p Det førte til at jeg falt rett på rumpa i grusen, hvor jeg straks ble overfalt av overlykkelig belger, haha! Etter litt tull og lek la hun seg på ryggen og gliste (som hun alltid gjør når hun har det bra/kult), og da kom det en mann bort som hadde sett hele seansen. Han ga meg et fint kompliment, og det var at jeg måtte ha verdens gladeste hund. 

Legg igjen en kommentar

