Stevnehelg

Da er den siste stevnehelga her i distriktet over, og jeg kjenner meg nesten litt trist :b Etter sist stevnehelg i ag var jeg misfornøyd pga elendig handling, men denne helga er jeg jevnt over fornøyd med, til tross for at jeg har tatt fra hundene noen napp.. Liten update, løp for løp. 

Lørdag

Tesla: I agility var hun skikkelig på og med, men teiteste føreren bestemte seg for å trekke ned genseren samtidlig som jeg skulle vise slalominngangen, så hun vegret. 4.plass med 5 feil. I hopp ble det også 5 feil, da jeg kuttet en sving før hun rakk å låse seg på hinderet. Ny 4.plass med 5 feil. I åpen snudde jeg meg for raskt så hun rev et hinder. 5 feil med 7.plass.

Vegas: klar disk i ag, da han bestemte seg for å ta med en ekstra tunell. I hopp ble det en nesten-disk, men jeg fikk brølet høyt nok til å stoppe han, men da ble det litt kluss med å løpe rundt og ta hinderet på baksiden. 3.plass med 5 feil. I lag disket jeg oss selv, da vi hadde en fin høyreslalom(problem for oss, første gang på konkurranse), så jeg bestemte meg for å løpe av banen og belønne rett etter slalomen. I åpen løp han feilfritt på en kul bane og fikk 3.plass.

Søndag:

Tesla: I hopp ble det mye rot og surr, med hele 21 feilpoeng :p I hopp ble det 10 feil. Åpenløpet ble preget av sliten og surrete fører, så jeg disket oss med vilje etter litt surr. Bedre med flyt og rett av banen enn å rote det mer til.

Vegas: i agility ble det en klar disk da jeg tydeligvis ikke var tydelig nok og  bikkja forsvant oppå mønet. Flott at han sto på toppen ekstra lenge for å speide :p Hoppbanen syns jeg var vanskelig og krevende så regnet med å diske ca 7 ganger. Mye rundt og bak, høyreslalom osv, og det er ikke vi så gode på. Joda, bikkja leverte han! Kom mot siste strekka mot mål med «bare» 10 feilpoeng så da var jo jeg i himmelen! Desverre har han det for travelt med masse fart mot hjulet så han hoppet mellom hjulet og festet og så rett over mål.. I lag tenkte jeg også at vi kom til å diske mer enn en gang, men bikkja leverte nok en gang, om enn litt tregt pga mye rundt/bak, men jaggu kom vi ikke i mål med 5 feilpoeng, samt 1,46 i tidsfeil eller noe. I åpen jobbet han også godt, og vi fikk en vegring før slalom da jeg var på feil plass, samt feltfeil på stige. 10 feilpoeng og 4.plass.

Oppsummert: En 7.plass, tre 4.plasser og to 3.plasser. Fornøyd. Tervfrøkna har jobbet knallgodt med tanke på hvileperioden, og med henne er det enten jevne og flotte løp eller mye surr. Lørdagen besto av veldig flotte løp 🙂 Vegas har jobbet veldig bra, og fått til noen bra «rundt»kommandoer, samt høyreslalomer. I tilegg fikk Vegas den siste 1.premien til hopp2-tittel 🙂

På lørdag sto Norges to agility-ES’er sammen på pallen. Kult øyeblikk 🙂

  

One thought on “Stevnehelg

Legg igjen en kommentar

