Rallyhelg

Forrige helt satte jeg og Kristin snuten mot Steinkjer for to dager med rally. Begge hundene mine var påmeldt i klasse 2 begge dager, men siden Tesla er sykmeldt ble det kun Vegas som kunne stille til start.

På lørdag regnet det litt, men det skulle gå fint. Når vi varmet opp så tok jeg sitt og dekk i vått underlag og det var null stress. Under briefingen tenkte jeg at dette var en fin bane for Vegas, og jeg tok han ut av bilen med tanker om at dette skulle gå bra. Mens vi jobbet opp kontakten begynte det å striregne og vips hadde jeg en hund som hadde det pyton. Vi gikk inn i ringen, og bikkja nektet å sette seg stakkars. Regn som dette går helt fint når vi er på fjellet, men ellers i hverdagen takler han det ikke. Stakkars bikkja hadde angst for å drukne utpå banen så vi løp bare av. Idet vi kom ut av ringen hadde jeg en lettet hund som bykset og var skikkelig glad, for endelig skulle vi inn i tørr og varm bil igjen :b I klassen vår var det kun èn som ikke disket, og det var sistemann ut som slapp regnværet, hehe!

  
På søndag var det oppholds og igjen en flott bane. Bikkja var litt daff og gikk nærmest over hindret som var skilt nummer 1. Følte jeg måtte mase litt på han, men tenkte det holdt til kanskje en 2.premie. Resultatene ble lest opp, og vi disket. Jeg ble så irritert at det kom mindre pene ord ut av munnen min. Vegas hadde satt seg skjevt i en øvelse, og jeg hadde rettet det opp, og da ble det jo en sitt for mye da.. Enda mer irritert ble jeg når jeg fikk kritikken. Hadde jeg gått videre uten å rette opp, og heller fått 2 poeng fratrekk for skjev sitt så hadde vi endt opp på 2.plass med 1.premie og napp. Yes da! Jeg var grinete hele hjemturen, da jeg er så lei av alle de teite tabbene jeg har gjort på stevner i det siste :p Nesre rallystevne blir ikke før i neste år heller, da det siste stevnet her i år krasje med agility. Jaja, vi skal trene og terpe til neste år vi.

  
Tesla har det mye bedre nå, og labbene gror fint. Imponert over hvor godt de gror faktisk. De første dagene var hun usikker og sliten, og det er jo ikke så rart. Var litt bekymret for om dette var noe som ville henge i lenge, men hun var nok enda i sjokk, stakkars. Nå er hun iallfall seg selv igjen, og godt er det 🙂 Vi fortsetter med litt rolig trening på mykt underlag, også starter vi opp med turer og agility om litt. Hennes tredje løpetid har også meldt sin ankomst, nesten nøyaktig 9 mnd etter den forrige. Det gjør meg ingenting med 9 mnd mellom hver gang med tanke på at jeg har en hannhund også, hehe. Ved forrige løpetid var hun et «hormontroll» en god stund i forveien (veterinæren ba meg tenke på sterilisering, men jeg ville se det an), men denne gangen merket vi det kun på at hun har markert i en halv evighet. De siste månedene har hun blitt mer voksen i både hode og kropp, og jeg blir bare mer og mer fornøyd med henne. 

Det har vært litt styr og  dall med potesokker som skal av og på, bandasje som ikke skulle bli våt, samt salve hun ikke måtte sleike på(ergo potesokker inne også), men det går jo så greit når man har en hund som aksepterer så og si alt. 

  

Legg igjen en kommentar

