Ohoi

Vi har vært på stevne i helga, og den mest passende overskriften jeg kom på var nettopp denne. Ohoi!

På lørdag var jeg og Vegas på to forskjellige planeter. Det var lite som fungerte mellom oss. Først og fremst var jeg sliten da jeg hadde en lang dag på fredag, og 3,5 time søvn ikke akkurat var nok. I tilegg var jeg påvirket av varmen, så hodet gikk varmt. Derfor led alle løpene av elendig handling. Vegas justerte også farten mye opp og ned selv, og var noe «svevende» i hodet med svære svinger, og med meg som elendig handler i tilegg så gikk det ikke noe særlig. For å understreke det: vårt beste resultat fra lørdag var med 32 feilpoeng! Haha!

  
Med Tesla var jeg spent på dagen, og i det første løpet gikk hun under de fleste av hindrene. På et hinder gikk hun under og under og under, mens jeg gikk rundt og rundt for å få henne til å hoppe. Når hun endelig hoppet løp vi bare av banen, da det ikke ble noen fin erfaring eller opplevelse for henne. Stusset litt på det, og neste løp gikk heller ikke noe bedre. Med mild panikk for at hun hadde veldig vondt noen plass undersøkte jeg henne ordentlig når vi kom hjem. Resultatet? Jeg er en fæl hundeeier..

Stakkars frøkna mi hadde gress som satt fast under 3 av potene. Kvelden før hadde de klipt plena, og hun hadde masse hardt gress som satt fast mellom tredeputene. Hun hadde også noe størknet kliss som satt fast, og som gjorde at tredeputene hang fast i hverandre. En smart treningskompis mente det kunne være slim fra snegler som hadde blitt drept av gressklipperen, og som hun hadde trampet i. Måtte bruke god tid på å klippe av pels under potene, og skrape vekk hardt gress. Mye av gresset var såpass hardt at jeg tror hun fikk ubehag ved landing, og derfor vegret seg for å hoppe. Tvert jeg hadde fått skrapet vekk gresset og klipt av pels slik at det ikke lugget og tredeputene fikk sprike igjen fikk hun en helt annen giv enn tidligere på dagen. Stakkars jente som måtte løpe med det, og fæl eier som ikke fant det ut med en gang..

På søndag fungerte hun mye bedre, «sjokkerende» nok. I hopp-løpet husker jeg ikke hva som gikk galt, men agilityløpet gikk bra. To vegringer som igjen bare kan skyldes teit handler. Tok byttene mine for tidlig, og siden hun enda er fersk så ødela jeg litt for henne.. Fikk også etteranmelde i åpen, men også her led hun av «teit fører-syndromet». Hadde dog en fin slalom, så den er jeg fornøyd med! Godt å få et fint løp etter en dag som lørdag! Hun er så gøy å løpe med, og selv om hun er litt usikker om jeg bytter for tidlig så føler jeg at jeg kan stole på henne på banen. 

  
Vegas var også enklere å løpe med på lørdag, og vi fikk til to fine løp. I agility hadde vi null feltfeil, så det var jeg meget fornøyd med! Desverre måtte han også deale med teit fører.. Skulle safe en tricky slalominngang, men startet med byttet for tidlig, så han løp utenom hinderet før slalomen. Jaja, 5 feil er vi fornøyde med! Et steg nærmere tittel i ag2. Hoppløpet gikk også knallbra, men gjett hva? Teit fører! Vi løp et av våre bedre løp og det var så utrolig gøy! Så kom vi til 3.siste hinder, og jeg skulle bytte mens han var i lufta for å snu han og få han inn rett tunellinngang, men jeg ble for sen. Til tross for iherdig brøling suste han desverre inn i feil inngang. Hadde jeg sendt han rundt den andre hinderstøtten så hadde vi nok fått vårt første napp i hopp2. Det var kun en feilfri i klassen, så det var himla kjipt, sånn med tanke på at man må være feilfri på pallen i klasse 2 for å få napp. Men uansett- løpet var knallbra, så det er jeg fornøyd med!

  
Så kort oppsummering fra hele helga: Gjennomgående rot både med meg og hunder på lørdag. Flinke hunder, men ufattelig teit fører på søndag.

Til helga blir det stevne igjen, ikke agility denne helgen, og jeg har egentlig null forhåpninger. Vi skal ihvertfall ha det gøy! I klasse 2 på søndag er det kun 4 hunder, og jeg har 2 av de, så håper jeg får litt ekstra tid til forberedelse, hehe.

  

Legg igjen en kommentar

