Storsjöhoppet

Da er vi endelig hjemme etter en trivelig stevnehelg i Sverige. Stikkord for helgen er trivelige trøndere, flinke hunder og en bra helg. Tesla har hatt sine første netter i telt, noe som gikk knirkefritt. Når det er iskaldt ute er det godt å ha en terv å ligge inntil:)

Lørdag:

Tesla agility- Grei fart, men litt rot før slalom, så ender med 5 feil der. Videre løper vi bra videre til vi kommer til vippa som var nest siste hinder. Hun stuper av, men ifølge dommeren var vippa langt nok nede til å ikke dømme feil. Valgte uansett å diske oss ved å ta den på nytt, da jeg vil unngå at hun lærer at det er greit. Fornøyd med løpet i sin helhet! 

Vegas agility – Var spent på hjulet som var tidlig i løpet, da vi terper og terper, men med nok fart så hopper han ofte på siden. Han hadde flott fart i starten av løpet(vi sliter med trege starter, så jeg starter som oftest med han), og han hopper igjennom hjulet. Jeg ropte og fikk bremset han på feltene og plutselig var vi i mål. Feilfritt med siste nappet! Nå er vi i klasse 2 på «heltid». Vi ble eneste feilfrie av 21 startende, og sånt blir det førsteplass av 😀

   

 Tesla hopp – Hinder nummer 5 løp hun elegant forbi noe som satte meg litt ut av spill, men i følge tilskuerne hadde hun blikket fast på tunnelen som var hinder nummer 6, og sånt disker man på gitt :b Løp ferdig resten av løpet med gode følelser tross tidlig disk, for hun følger så fint med meg og jobber bra.

Vegas hopp – Kom ca halvveis i banen og i slutten av slalom hoppet han ut. Sikkert jeg som tok et for tidlig bytte. Vanligvis kjører jeg hele slalomen på nytt(noe man må i Sverige i forhold til reglene), men han hadde så fin fart i løpet at jeg sendte han inn i slutten av slalom, men vimsete som jeg er sendte jeg han inn i feil port. Jaja, vi løp videre med grei fart resten av løpet.

Søndag:

Tesla agility – Flott løp! På stigen begynte jeg å muntre opp farten, og når frøkna får det travelt så løper man like så godt under hinderet etter stigen *flir*. Resten av løpet gikk knirkefritt, og hun endte på 8.plass med 5 feil.

Vegas agility – Jeg valgte å ikke rykke opp til agility2 i dag pga litt forvirring på de svenske vs norske reglene, og ville være på den sikre siden. Siden vi hadde alle nappene våre ville jeg bare løpe og booste fart, noe jeg fikk til. Jeg skulle uansett jobbe på feltene, men hodet mitt tenkte ikke så langt mens vi løp, hehe. Aner ikke hvor mange feil vi fikk, men det var ikke feilfritt, haha!

Vegas hopp – Gøy bane, og settervimsen og jeg vi løp vi! Plutselig var vi i mål feilfritt med en tid på 27.90 sek. Det holdt til en 6.plass.

Tesla hopp – Oh glede! Frøknas andre stevnehelg, og den skulle handle om å finne rutiner, få gode opplevelser og å ha det gøy. Rutinene har vi tydeligvis funnet, for jaggu løp hun ikke feilfritt! Var(og er) så stolt og glad at jeg holdt på å sprekke. Den hunden er så kul! Vi kom i mål med tiden 27.75 og endte på 4.plass,  2.37 sekunder tregere enn 1.plassen.

Vegas’ nappløp: https://m.youtube.com/watch?v=SfLrrNfQqH4

Tesla’s nappløp: https://m.youtube.com/watch?v=DSpnI6uQTcs

Alt i alt en meget vellykket og trivelig helg!

Legg igjen en kommentar

