Lydighetstrening

I dag var jeg og Tesla på første organiserte lydighetstrening på lenge, og det ga mersmak! Jeg var veldig motivert tidligere i år, men så hadde vi en periode hvor jeg knota litt, noe som resulterte i at hun ble stressa og med det bestemte jeg meg for å legge det på hylla for en lite periode.

Lydighet er egentlig ikke en sport for meg, men hun gjør det gøy! Innimellom føles det ut som om jeg er på åpent hav uten å kunne svømme, men har heldigvis flinke folk rundt meg som jeg kan spørre om tips. I det siste har vi gått mye tur med innlagt jobbing i form av fot, triks og jobbing med bli med forstyrrelser. Det har gitt resultater, noe som syntes på treningen i dag. Jeg dro først og fremst for å trene på ro mens andre trener, samt noen triks.

Vi startet treningen med litt triks før vi startet med litt momenter. Hun var så klar for å jobbe, og jobbet utrolig bra! Fikk fine kommentarer på henne, samt beskjed om at lydighet er bare noe jeg MÅ drive med henne. Jeg har jo sagt det hele veien – det bor så utrolig mye i denne hunden. Det gjelder bare at jeg må bli flinkere, slik at jeg blir en bedre trener. Men mersmak gir det – når hunden er helt klar for å jobbe for deg bare du tar den ut av bilen, og slipper å bruke masse tid på å prøve å jobbe den opp, og gjøre seg kul nok til at fuglene ikke er interessante. Nei, sikter ikke til noen spesiell her :b 

Videre nå planlegger jeg å jobbe med dekk i form av å øke tiden og forstyrrelser, samt jobbe mer med avstandskommandering. Skal også jobbe litt med det å skille på kommandoer, både i lp og ag. Tesla syns også at det å bli kastet ball til er det beste som fins, men jeg syns det er litt skummelt. Hun liker drakamper, men det er liksom ingenting som slår ball. Å ha rolig ballkasting fungerer ikke med henne, hun går nemlig nesten inn med livet som innsats hver gang ballen forlater hånda mi. Så skal forsøke å finne noe som kan være like bra belønning som ball, så blir mye tid på leking, noe jeg syns er viktig. 

Alt i alt en super dag med flink hund, trivelige folk og andre flinke hunder.

   
   

Legg igjen en kommentar

