Supersetter!

Da er vi vel hjemme etter agilityuken. Hatt en strålende uke og kost meg masse! Tar dag for dag under her, som en liten oppsummering.

Lørdag kom vi frem etter en kjøretur på 12 timer. Slitne folk, men vi måtte sette opp utstillingstelt osv, så etter å ha vært våken i over 35 timer gikk vi å la oss tidlig, slik at vi skulle være uthvilte til første konkurransedag.

  
Søndag – dag 1. I agility ble det disk, og med så mange dager så husker jeg faktisk ikke hva som førte til disk, hehe. I hopp gikk hunden som en kule, og vi kom i mål feilfritt! Med 75 påmeldte hunder i klassen var jeg bare fornøyd med feilfritt og napp, og hadde ingen forventinger til plassering. Sjokket ble derfor stort når jeg så på nett at vi hadde fått 2.plass! 

Mandag – dag 2. Her ble det igjen en disk i agility, og jeg husker selvsagt ikke hvorfor.. I hopp var det en gøy bane med mye løping, så gledet meg til den. Bikkja løp godt, og plutselig var vi i mål. Feilfritt – igjen! Jeg løp av banen og måtte sette meg ned å gråte, siden jeg var så stolt av hunden, knis. Vårt siste napp, og vips var klasse 1 hopp historie. Vi endte på 6.plass av over 70 hunder.

Tirsdag – dag 3. I agility gikk det bedre enn de andre dagene, men vi hadde to sure feil. Den ene var at jeg tok et bytte alt for tidlig mens hunden var i slalomen(skulle ventet 1sek til..), også løp jeg i mål fornøyd med tittelen AG1(manglet en 1.premie), men så viste det seg at han hadde hoppet oppfeltet på vippa, så ble 10 feil. Debuten i hopp2 gikk over all forventning, og vi løp i mål feilfritt! Også her måtte jeg bare sette meg ned utenfor ringen å grine, for det var så mye følelser og glede som svirret rundt i meg. Jeg gråter sjeldent, så det sier noe om hvordan jeg følte det :b Her ble det en 9.plass.

Onsdag – hviledag. Velfortjent hviledag for Vegas. Benyttet dagen til å besøke Lista fyr, og å bare slappe av.

  
Torsdag – dag 4. Disk i agility i dag også. Igjen husker jeg ikke hvorfor… I hopp var hunden ivrig, men jeg merket at han var sliten. Treg i slalom, og en merkelig vegring til tross for at jeg viste hinderet tydelig. Kom i mål med 5,90 feilpoeng, ergo akkurat innenfor kravet til tittel. Det ble igjen en 9.plass. Her løp vi også kvalik til junior-NM, men jeg glemte å se på hunden i starten, så vi disket. Løp videre, men klarte å glemme banen etter hinder nummer 8 så måtte bare gå av..

Fredag – dag 5. I siste sjanse for kvalik til junior-NM disket vi tidlig. For vanskelig bane for oss, så ikke noe å gjøre med det :b. I hopp ble det disk før første hinder, siden han nektet å hoppe, og jeg gikk tilbake å satte han på nytt på startstreken. Kom oss i gang, men løp ut etter slalom. I agility ble det et løp på 5 feil, og vips så fikk vi tittelen! Yay. 7.plass av ca 70.

Lørdag – dag 6. Siste dag, dessverre. I hopp boostet hunden fart og var meget ivrig, så fikk 10 feil på vegringer som skyldes at jeg ikke klarte å beregne hvor jeg hadde han, hehe. I agility løp vi banen godt, og jeg jobbet hardt på feltene. Gjengen jeg var med mobbet meg i etterkant pga mine desperate rop for å få hunden til å roe ned, hehe. Gleden var stor når vi kom i mål feilfritt,med vårt 2.napp i ag! Et napp til, så er vi i klasse 2 på heltid! 

  
Oppsummering: 4 feilfrie løp, hvorav 3 av de med napp! Blandt topp 10 i en av klassene hver dag, og null slalomfeil! (Vi hadde jo en, men den skyldtes bare meg, så den skal ikke gå på hunden). Drømmeuke! 

Nå har han titlene AgH1 Rl1 ag1! Sistnevnte må vi dog søke om når resultatene blir lagt inn, men det er jo ikke noe stress. Mangler en 1.premie i hopp2, så kan vi også søke om agh2. Gøy på en setter! 

Har kost oss masse denne uka, og det har vært trivelig stemning fra morgen til kveld. Har møtt masse trivelige folk, og det er så gøy når folk kommer bort for å skryte av bikkja. Det varmer hjertet mitt! Ei mente at jeg hadde gitt han BC-vaksine, siden det var som å se en bc, og jeg har fått mang en kommentar på arbeidsgleden hans, og det å bruke han til agility. Har også blitt flinkere selv til å gå til folk jeg ikke kjenner å skryte av løpet eller hunden deres, da jeg selv har fått kjenne på hvor koselig det er 🙂

Alt i alt – Vegas fortjener virkelig kallenavnet supersetter etter denne uka.

   
     
Dette bildet gjenspeiler gleden min etter samtlige løp 😀

  
Alle bildene er tatt av Kristin – tusen takk!

Nå har jeg nettopp meldt på begge hundene på dobbeltstevne her i byen i august, og på stevne i Sverige første helga i august. Mulig det også blir dobbeltstevne i rally samme mnd, klasse 2 på begge hundene. Økonomien bestemmer, hehe.

5 thoughts on “Supersetter!

  1. Tusen takk! 😀
    Har selv fått høre at jeg har en rase som ikke duger til slikt, så gøy å høre at det inspirerer andre til å stå på å vise frem rasen sin 🙂

  2. Kjenner meg veldig igjen! Synes også du skal ha kred for at du ikke har gitt deg, og at du klarer å holde fokus på deg og hunden. Det er så fort å sammenligne seg med andre. Jeg kjenner jeg fort kan bli litt demotivert når treningskompiser får så mye «gratis» pga av rasevalg, mens jeg står igjen og trener på det samme i ukesvis (føles innimellom som år :)) før vi kommer oss videre. Går jo framover med småskritt også!

  3. Kjenner igjen følelsen ja 🙂 Tar litt lengre tid med våre, men gud så godt det er når noe «plutselig» sitter!

Legg igjen en kommentar

