Agilitykurs

Nå er vi kommet hjem fra agilitykurs, en dag tidligere enn resten i og med at jeg reiser til syden i natt. Synd å gå glipp av en dag med flinke instruktører, men får trøste meg med at jeg har lært veldig mye de dagene som har vært.

På mandag hadde vi en bane jeg syns var krevende, og jeg ble introdusert for mange nye bytter. Sleit en del med å få det til, men med en flink instruktør som pusher deg og «krever» at du skal få det til så fikk vi da det nogenlunde til etterhvert. På tirsdag hadde vi en mer løpebane. Det jeg sleit mer med på mandag gikk ganske greit på tirsdag, og Tesla fikk løpt mye og vist hvor fort hun kan løpe. I dag hadde vi enda en stor og krevende bane med masse bytter, og det jeg sleit med på mandag gikk enda bedre igjen i dag. Sleit en del med blindbyttene, da jeg har rask hund og gir opp når jeg tror jeg ikke rekker det :p Men jeg skal jobbe videre og en dag skal ikke slike blindbytter være noe stress! Alt i alt tre veldig flotte og lærerike dager!

Jeg gikk hele kurset (- en økt) med Tesla, og jeg  følte jeg fikk veldig stort utbytte! Flotte dager, trivelige folk, flinke hunder og bra instruktører! 😀 Jeg er veldig motivert til å fortsette å utvikle handlingen min, og ikke minst så er jeg veldig motivert til å fortsette å trene opp Tesla. Hun har virkelig gitt jernet, og er helt rå å jobbe med! Jeg har alltid syns hun har vært veldig «valpete» i oppførsel, men etter flere dager på kurs samt å ha delt rom med en 9 uker gammel valp har jeg merket at hun har blitt mer voksen. Dog er hun seg selv lik og jeg er full av blåmerker nedover bena, og har en tommel med blodansamlinger på etter ei som syns alt er kult og har masse fart når hun bumper inni meg, knis! Jeg er utrolig fornøyd med henne, og guri malla så enkel hun er å ha med seg overalt! Gleder meg som sagt veldig til å fortsette å jobbe målrettet med henne!

Vegas har også fått seg noen økter etter/før trening, og han blir mer og mer selvsikker. Gøy å endelig kunne begynne å løpe fra han og vite at han tar hindrene selv om jeg ikke står klin inni det! Nå skal han få en rolig uke før det braker løs med agilityuka, og da tror og håper jeg vi skal få plukket med oss napp. 

Kristin har tatt masse bilder både på stevne og kurs, samt at jeg har et par filmsnutter av Tesla på kurset, men det får bli når jeg kommer hjem fra både syden og agilityuka. Nå skal jeg pakke siste rest, også går turen til syden i natt/morgen tidlig. Gleder meg til en uke med masse varme, til tross for at bikini og ben fulle av blåmerker ikke er særlig pent :b

Legg igjen en kommentar

