Dag to

I dag var det duket for dag to av konkurransehelga, og nervene var langt i fra like tilstede som i går.

I agility startet jeg med Tesla, og på 6.hinder bestemte hun seg for å løpe mange meter for å heller ta en tunell :b Fikk henne til meg, og tunnelen var igjen like spennende. Husker ikke om hun tok den to eller tre ganger, men jeg bestemte meg for å heller gå av banen, hehe. Vegas disket på hinder nummer fem, en tunell. Jeg var alt for treg og plasserte meg feil, dermed tok han feil inngang. Resten av løpet gikk greit, men han boostet fart, så han var mildt sagt flying setter.

I hopp derimot gikk det bedre. Vegas løp igjen som han skulle, men siden slalomen var slik at høyreslalom hadde vært best måtte jeg ta et bytte. Jeg vil tro jeg tok det for tett på, for han tok feil inngang. Rettet det opp, og kom i mål med.. Wait for it! 5 feil. Veldig fornøyd med hunden og dagen!

Så var det Tesla sitt løp. Flink jente sier jeg bare! Hun var suveren og vi løp godt, begge to. Hun har blitt så mer orientert på meg i løpet av de siste ukene. For litt siden var det tut og kjør på egenhånd hvis jeg var treg, men nå venter hun å ser an meg, justerer seg mer etter meg osv. Vi kom til slalom, og der fikk vi dessverre en feil. Lot henne gå inn på nytt, men det ble dessverre enda en slalomfeil. På tredje forsøk tok hun slalom(på høyre side som er ganske nyinnlært) og vi suste igjennom resten av banen uten flere feil. 10 feil pga slalom er ingenting å bry seg om. Jeg har hatt henne i et år, og vi har enda myye å lære så jeg er utrolig fornøyd med debut-helga hennes! 

Vegas endte på 3.plass i hopp, og Tesla på 7. Veldig fornøyd med begge hundene, spesielt Tesla! Nå skal vi trene mer på slalominnganger frem mot neste stevne. Hun får konkurransepause til august hvor vi har to stevnehelger. Vegas og jeg reiser som sagt på agilityuka i juli, så han får ikke helt konkurransepause enda.

  

Legg igjen en kommentar

