Day one!

Endelig hjemme etter en koselig dag på stevne med sol! Pga to ringer og et genialt ringoppsett fikk jeg 6 løp ganske tett på hverandre, men det har gått greit.

Dagen startet med hopp. Tesla sin første tur i ringen på offisiell konkurranse, så jeg var både nervøs og spent. Hun jobbet veldig bra, jeg jobbet mindre bra, men det virket som om hun hadde det gøy. Vi kom oss igjennom, dog med en del feil. Hun endte på 9.plass med 20 feil +6 tidsfeil, hehe! Hun har ila den siste måneden blitt mer obs på meg på banen noe som er kjempebra, så nå mangler vi litt mer trening, erfaring og ikke minst at jeg lærer meg å løpe bedre med den type hund. Er dog fornøyd med debuten hennes tross feil, da hun jobbet bra 🙂

  
For Vegas sin del gikk det bra, og han jobbet godt igjennom hele banen. Dessverre ble det et riv, og jeg begynner å bli litt lei av løp med kun en feil. Så nære napp, men så er det en bakfot som ødelegger. Jeg vet ihvertfall at vi kan, så satser jeg på at vi får til flere løp med 0 feil snart. Han endte på en 4.plass, og med dette løpet kan vi nå søke om mellomtittelen AGH1.

Agilitybanen syns jeg var krevende. Ok for Vegas, men for Tesla som er såpass fersk så regnet jeg med det ikke kom til å gå strålende. Vegas var først ute og kom seg igjennom, dog med en del feil. Orket ikke se på resultatene etterpå en gang, hehe. Med Tesla ble det som forventet litt krøll, og etter å ha disket pga feil tunellinngang ca halvveis i banen tok vi slalom og så ut.

  
Så var det tid for åpen hopp, kun Vegas siden jeg ikke vil la Tesla gå mange løp på rappen når hun er så fersk. Merket at Vegas begynte å bli sliten, men han var med meg, banen igjennom. Selvfølgelig ble det et riv, så nå har vi enda et 5-feilsløp på samvittigheten :p Er selvsagt kjempefornøyd tross det! Han har en veldig fin hoppteknikk, så tror ikke det er der det ligger, men mulig fordi det er mye som skjer på en gang, han veksler mye fart osv. Who knows? Blandt mange deltagere og flere klasse 3-hunder sier vi oss fornøyd med en 11.plass.

Siste løp var agility lag, og her var både jeg og Vegas ferdig. Vi kom oss igjennom banen uten disk (med mindre vi disket pga for mange feil), men det var et rotete løp.

Alt i alt er jeg fornøyd med begge hundene igjennom hele dagen. Tesla har fått vært en del ute av bilen, og det er så deilig med en hund som kan legge seg ned på ryggen med mage og ben opp i værs for å kose midt i alt bråk og ståk. Vegas kan fint slappe av han også, men hun er en helt annen hund med en helt annen intensitet, så jeg blir så glad når hun er så enkel å ha med å gjøre, og mer enn gjerne legger seg oppå meg for å kose midt i alt som foregår rundt oss. Som jeg tenker med henne og: nå mens vi enda er ferske så setter vi fokus på å ha det gøy. Resultater har vi forhåpentligvis good tid på å oppnå. 

I morgen er det to nye løp per hund, ergo nye sjanser. Målet for Tesla er igjen å ha det gøy, og nytt mål er at jeg skal være mer selvsikker på banen, også med henne. Mål for Vegas blir vel også å ha det gøy, samt å løpe.

(Bilder fra uoffisiell konk i vår)

Legg igjen en kommentar

