Lite aktivitet, men..

Puh, vært lite som har hendt på hundefronten i det siste. Ellers i livet derimot… Jeg er ferdig med alle eksamener, og har nå bare et år igjen før jeg er ferdig utdannet. Deilig. Oppi mye jobb på både E og meg har vi brukt de siste dagene på å flytte. Mye styr og aktivitet, men nå er vi endelig ferdige for denne gangen! Pga min studentøkonomi og en jobb hos E som skal spare penger så ble vi nødt til å flytte hjem i våre barndomshjem for å få ting til å gå rundt. Innmari kjipt etter nesten to år som samboere, men får trøste oss med at når jeg er ferdig utdannet og kan få eget lån så kjøper vi når vi finner drømmeplassen 🙂

Hundene har taklet en periode med ro veldig bra. Vegas furter litt, men han tilpasser seg godt. Tesla krever jo mer, men er veldig fornøyd med henne! Tvert hun kjeder seg kommer hennes destruktive sider frem(uavhengig av aktivitetsnivå), men til tross for en periode med lite trening har hun vært grei å ha i hus. Nå som vi er ferdig med flytting ser både jeg og hundene frem til lengre turer og mer treninger, samt mer varierte hverdager.

På onsdag ble jeg med Kristin en «svipptur» sørover for å hente valp. Helt kurrant å sitte på bil med en skjønn liten sak sovende mellom bena. Bilturen hjem gikk fortere enn dit, for å si det slik. Herlig valp, som skal bli agilitystjerne!

   

 

Nå går jeg inn i en hektisk periode igjen, men denne gangen får hundene være med på moroa! 

Neste helg braker det løs med stevne. Tesla sin debut, og jeg har ingen andre mål enn at vi skal ha det gøy på banen og ha et fint samarbeid. Har gått å gruet meg til debuten, men etter sist trening begynte jeg å glede meg litt. Hun er helt rå! Vi sliter tidvis pga rask hund og teit fører så jeg forventer ikke annet enn disk, men resultatene er ikke viktigst. Så lenge vi har det gøy og samarbeidet er der så er jeg mer enn nok fornøyd. Resultater får vi oppnå senere. For Vegas sin del håper jeg på gode løp slik at vi får mellomtitlene vi jakter på. Skal pushe mer fart på han også.

Ikke mange timer etter stevnet på søndag setter vi oss inn i bilen for sverigetur. Her venter kurs til og med onsdag, og jeg tipper både jeg og hundene skal få Bryne oss på diverse kombinasjoner. Kommer til å gå mest med Tesla, men også noen økter med Vegas i tilfelle de har noen gode tips å komme med der også. Kurset varer egnentlig til torsdag, men torsdag kl 0600 sitter jeg på flyet til syden med svigerfamillien. Hundene får kose seg med foreldrene mine en uke, men med ei venninne som skal komme å ture/trene Tesla litt. 

Når jeg kommer hjem fra syden har jeg et døgn hjemme før jeg og Kristin setter snuten sørover, med 12 timers biltur. Agilityuka! Yay! Kristin tar med begge sine, så får valpisen være maskot. Siden Tesla er såpass fersk endamviø jeg ikke kjøre på med konkurranse en uke i strekk, så jeg tar med bare Vegas. Her blir det to løp om dagen, en hviledag, og to dager med tre løp. Målet med de dagene med tre løp er å kvalifisere oss til finalen i junior-NM som er på lørdag. Vært kult å fått gått finalen med en fuglis. Tesla skal være hjemme med E som har ferie den uken, så tipper på at de finner på mye kult sammen.

Puh, lang blogg – I know. Skal være flink til å oppdatere etter stevnehelga, kurset og med resultater fra agilityuka. God sommer!

4 kommentarer om “Lite aktivitet, men..

  1. Det var ikke småtterier, høres ut som dere har nok å henge fingrene i! Godt Tesla er snille med dere. 🙂 Masse lykke til på stevne og kos dere masse på kurs. Høres gøy ut. 😀

  2. Mye å henge fingrene i ja, og mer blir det med stevner utover 😀 Hadde siste trening før stevnet i helga, og samarbeidet på banen blir bare bedre og bedre 🙂 Litt slalomtrøbbel i dag pga trang bane og fordi hun har det veldig travelt, så tipper på slalomfeil i helga, men vi skal da klare å ha det gøy uansett 😀

Legg igjen en kommentar

