NKK Ålesund

Da var helga over, og jeg sitter igjen med gode tanker. 

Lydighet: Når vi kom til hallen var Vegas vanskelig å oppnå kontakt med. Måtte jobbe mye, som er uvant for han innendørs. Å være i store haller med bråk er vanligvis ikke noe problem for han, men denne gangen fungerte det heller dårlig. Vi har tre øvelser som er tydelige 10’er øvelser for oss, og den beste karakteren vi fikk i hele programmet var 9,5 så det sier sitt :p Det var egentlig ikke noe gøy å gå med han i ringen, da han var seig og fjern, men vi kom oss igjennom alle øvelsene sett bort fra avstand, som jeg glatt hopper over. Vi endte med en 3.premie jeg overhode ikke er fornøyd med. Jaja, nå har vi gått lp, og slipper å gjøre det igjen, knis.. Dommeren ga feedback på at hun syns jeg var utrolig modig og tøff som trente og startet lydighet med en slik hund og sa at hun aldri hadde kommet til å tørre det. Som jeg svarte henne også: det er gøy, men overhodet ikke gøy når bikkja viser seg fra sin værste side i ringen :p 

Agility: Herlig løp med mye fart! Over feltene prøvde jeg å safe han, og på stigen tok han nedfeltet og jeg sendte han videre. Dessverre fikk vi en feltfeil der, men jeg har sett bilder tatt fra dommerens side i ringen, og da skjønte jeg at det var vanskelig for han å se at han tok feltet, da han hoppet skjevt av. Er uansett knallfornøyd, og vi kom i mål med kun denne feltfeilen. Endte med 3.plass.

Hopp: Godt fornøyd her også! Dessverre hadde vi tidenes kjipeste start. I det jeg løp fra starthinderet og skulle til å gi kommando på at han skulle løpe fant han ut at han ville hilse på dommeren, så han reiste seg og løp rundt hinderet og mot dommeren. Så før vi i det hele tatt hadde kommet oss over første hinder hadde vi en feil. Det mest irriterende? Løpet var ellers feilfritt… Bikkja jobbet bra, hadde god fart og vi fikk en 3.plass her også.

  

Utstilling: Ikke møtt. Det regnet ute der agilityen var på søndag, og med 15 min til hallen bestemte jeg meg for å droppe det. Angrer litt på det når løpenene gikk som de gikk, men det kan jeg ikke gjøre noe med (:

Agility: Her merket jeg fort at samarbeidet og kontakten oss i mellom var redusert. Vi kom ca halvveis i banen da vi fikk første feltfeil. Deretter ble det mye tull og rot,men vi kom oss igjennom. Vi var langt fra de eneste med mye rot, så vi fikk 3.plass med 25(!!!) feil. Haha!

Hopp: Hunden jobbet godt fra start, men når vi kom inn i en kombinasjon beste jeg meg spontant for å ta bakbytte istedenfor fremforbytte, som planlagt. Det førte til at jeg var på feil plass og hinderet vi skulle ta neste sto ikke der det skulle stå :p Dermed fikk vi en vegring siden jeg måtte bruke tid til å orientere meg hvor vi egentlig skulle. Vi fant hinderet og slalom var neste. Her får vi også en vegring siden bikkja tok feil port. Fikk han tilbake og skulle starte på ny, men da gikk han inn fra feil side= en vegring til. Resten av løpet gikk fint og vi kom oss igjennom, men 3 vegringer er tydeligvis lik disk, så da ble det helgas første disk på oss. 

  
Oppsummering: Ikke fornøyd med lydighet i det hele tatt. I agility og hopp kjenner jeg på at Vegas har blitt mer selvstendig, fått mer fart og at han generelt har blitt kulere å løpe med. Nappene vi mangler er innen rekkevidde, og det er godt å kjenne på. Litt rot på søndag, men det slipper man ikke unna. Vi er tre 3.plasser rikere, og selv om det var ingen feilfrie løp er jeg fornøyd. Veldig trivelige folk rundt ringen begge dager, og jeg syns det er så utrolig trivelig og hyggelig når folk jeg ikke kjenner kommer bort til meg for å skryte av hunden min. Ellers var vi flere fra klubben som dro, og det var rosetter på samtlige 🙂

  
Neste stevne er om litt over en mnd, og det gleder vi oss selvfølgelig til. Inntil da har jeg 5 eksamener på tre uker, så jeg har mye å jobbe med :b

Legg igjen en kommentar

