Over all forventning

I går kveld kjente jeg på at også Tesla skulle fått seg en tur i rallyringen i helga. Med så trivelige folk som arrangører fikk vi etteranmelde, og dermed var det klart for vår debut i klasse 2 i dag. Iik!

Med sommerfugler i magen entret vi ringen, og allerede på første skilt fikk vi poengtrekk. Snuplass ville ikke sette seg. Slik fortsatte det i store deler av banen, og vi fikk en del trekk for dobbelkommando. Ved et skilt skulle hun bare snuse og var vanskelig å oppnå kontakt med, og dette ene skiltet ga oss et poengtrekk på 10 poeng.. Kremt. Resten av banen gikk superbra, og jeg koste meg masse i ringen med henne. Riktignok trøbbel med sitt i dag, noe jeg tror skyldes at det ble litt statisk. Sitt kan hun godt, men med mye folk og litt bråk rundt ringen brukte hun heller oppmerksomheten på det rundt oss. Så fremover skal vi øve masse på sitt i områder med bråk og masse folk. Utendørs både før og etter debuten var ikke sitt i forskjellige situasjoner noe problem, så er ganske sikker på at det skyldes miljøet.

Anyway, til tross for sitt-problematikken følte jeg debuten vår gikk knallbra! Hun holdt seg med meg hele tiden og hadde flott kontakt. Det var rett og slett gøy å gå med henne. Poengmessig endte vi med 172 poeng og 2.premie. Litt synd å tenke på at dersom hun hadde satt rumpa i bakken de gangene skiltene sa det så hadde poengsummen vært helt annen, og vi hadde fått en debut vi aldri kunne drømt om :b Men uansett – jeg har fått mer motivasjon, og vi skal konkurrere mer i år! Motivasjonen min til å starte lp kom også smygende, så vi får se hva året bringer. 

Konklusjonen må være at debuten gikk bedre enn forventet, og jeg er godt fornøyd med flinke tervisen min 🙂 

  
Og et bilde sier mer enn 1000 ord… Terven i et nøtteskall! Eller krokodillen i et nøtteskall? :p

  

2 thoughts on “Over all forventning

Legg igjen en kommentar

