Vi klarte det!

I dag var det tid for rallystevne igjen. Ønsket var å gå med begge hundene begge dager, men studentøkonomien satte en stopper for det. Tok meg råd til å gå en dsg med Vegas i håp om å få den siste førstepremien vi trenger for mellomtittel.

Det var en flott bane, og etter briefing gikk jeg ut med tanker om at denne passet oss godt. Så tok jeg ut hunden for oppvarming, og fant fort ut at samarbeidet ikke helt var på topp i dag. Før vi gikk inn i ringen måtte jeg jobbe opp kontakten veldig. Runden vår var preget av to stk som ikke samarbeidet helt, og kontakten ikke helt på topp. Vi kom oss dog igjennom hele banen, men jeg var spent på om vi hadde fått litt for mye poengtrekk for 1.premie. Nervepirrende å gå å tenke på, men plutselig så sto jeg der med kritikkskjema med en rød sløyfe stiftet på. Vi klarte det! 😀 

For 1.premie må man ha 170 poeng, og vi fikk 182. Ikke vår beste poengsum, sammenlignet mot 198 poeng fra sist gang, men fornøyd er jeg lell. Følelsen av å være fornøyd går ført og fremst på følelsen jeg har i ringen, uavhengig av resultat. I dag hadde jeg ikke noen god følelse i ringen, men vi klarte målet vårt, og vi kan nå søke om mellomtittel. Noe jeg også tenker på er at selv om kontakten og samarbeidet ikke var helt på topp så kom vi oss igjennom med 182 poeng, og det betyr at vi får det til og at vi kan selv om vi ikke hadde vår beste dag.

Allerede i kveld skal jeg printe ut skjema for søknad for å sende inn. Stolt av bikkja er jeg 🙂 
Nå er det to uker til NkK Ålesund, og jeg gleder meg til å løpe(for vi skal virkelig løpe!) agility med en rå setter!

Legg igjen en kommentar

