Status: stevne

I går dro jeg en liten tur på trening siden det var ingen andre som skille, og Kristin ville ikke trene alene. Planen min ble derfor å terpe litt slalom, med hinder både før og etter slalomen. Nå begynner det å bli bra, og de små-grå hårene i hodet forårsaket av nettopp slalom begynner å forsvinne! 

Farten i slalomen er ingenting å utsette på, men hun har blitt flinkere til å bremse seg, slik at hun feiler mindre. Pinnene flyver fortsatt, men det gir strengt talt ingen feil, og skyldes at slalomen ikke er den beste sorten. Vi skal jobbe videre med slalom-innganger slik at hun kan ta rett port uansett vinkel. Fikk også fortsatt treningen med høyreslalom, og gud hvor glad jeg er for det! Startet med å belønne for å løpe rundt og inn rett port, samt hver tredje port igjennom hele slalomen. Etter noen repetisjoner så satt den, og vi tok den like fort og bra som «vanlig» slalom. Yes! Fortsette å trene, og å gjøre henne mer sikker på deg, da hun nøler litt når hun skal inn på andre siden.

Alt i alt gleder jeg meg nå masse til debut i sommer! I april skal vi på uoff-stevne, men da som rekrutt da jeg ikke vil pushe slalom i stresset situasjon enda, men til juni skal vi være klare! 😀

Kjapp film fra en slalom: https://m.youtube.com/watch?v=s0opefrPYTA

For Vegas sin del er vi mer enn klare til å konkurrere i Ålesund i mai. Kan bare ikke vente til å få satt bena mine på konkurransebanen med han igjen! Jeg har meldt oss på full-pakke, så dersom vi rekker over alt blir det fire starter i agility, en tur i lydighetsringen, og en tur innom utstillingsringen. Med andre ord skal vi terpe på å både løpe og å gå venstresvinger denne måneden.

  

Status lp:

Tannvisning: Aldri vært noe problem. Han kan finne på å reise seg, men ikke nok til å få stort poengtrekk

Fellesdekk: Sist stevne lå han perfekt hele dekken, og jeg vet at 2 min ikke er noe problem for han. Skal trene med ekstra forstyrrelser for å safe litt.

Lineføring: Uten mulighet til å støtte han så blir det en hund som ploger litt, samt går litt fra meg, men vi får det liksom aldri bedre. Så lenge jeg har han med meg er jeg fornøyd jeg. Skal dog terpe på å bli flinkere til å høre nøye etter hva dommeren sier.. *kremt*

Dekk fra holdt: ikke noe problem, sett i bort det korte strekket med lineføring.

Innkalling fra sitt: en 10’er øvelse for oss med masse fart og iver! Mulig han blir litt treg i starten pga mye forstyrrelser og bråk i hallen, men får ta noen knall-innkallingen med masse forstyrrelser denne måneden.

Stå under marsj: Ikke noe problem, annet enn om han faller litt ut under lineføringer. Om jeg som fører skjerper meg og jobber godt så skal det ikke være noe problem.

Hopp over hinder: Så lenge jeg trener litt i forkant skal det heller ikke være noe problem for oss. Sist uoffisielle stevne så hadde jeg ikke gjort det, og bikkja fikk 0. Fikk prøve en gang til uten tellende resultat slik at vi fikk gjort det, og da fikk jeg beskjed om at det hadde blitt 10 dersom det var tellende. Han kan å løpe, han kan å hoppe, og disse kombinerte er han jo god på. 

Avstand: Denne dropper vi rett og slett. Har slitt med øvelsen i lang tid, og nettopp startet på nytt, men med en mnd til stevnet så orker jeg ikke å forhaste meg, og ting tar tid med han. Velger derfor å løpe ut av ringen etter hopp over hinder, og heller avslutte med noe positivt for oss begge.

Så hvorfor starter vi, når jeg ikke har et mål om opprykk, 1.premie eller noe? For å ha det gøy. Og for å vise litt hvor allsidig rasen egentlig er. Han kan når han vil, og jeg vil liksom ha startet med han i lydighet også, for det første fordi vi er klar, for det andre fordi jeg får mer erfaring som kommer Tesla til gode, og for det tredje – for å ha gjort det. Dette blir trolig vår første og siste gang inn i lp-ringen på en offisiell konkurranse, og vi skal ha det utrolig gøy!

Legg igjen en kommentar

