Påska 2015

Da er vi kommet ned fra fjellet igjen, og det er alltid både godt og synd. Skulle gjerne vært der lengre, men det er også utrolig godt å komme hjem til dusj, ordentlig seng og ikke minst wc! Med utedo kan det bli veldig kaldt å måtte på do, hehe. Hundene tror jeg kunne bodd oppå der, for det er toppen av lykke! Vegas stortrives der, og har alltid gjort det. Dette var Tesla sin 3.tur på hytta, og denne gangen fikk vi virkelig sett at hun også trives. De to gangene før var preget av at vi enda holdt på å bli kjent, og gang nummer to hadde hun løpetid, så det var en stressende tur for oss alle.

Vi har vært mye ute på tur og kost oss. På torsdag måtte jeg ta en tur alene med Vegas som hadde vondt i kroppen, slik at han fikk kommet seg ut uten å sprengt seg. Tesla var med på topptur og koste seg med resten. På fredag gikk vi innover dalen før vi gikk opp på en topp i nærheten igjen. Herlig tur i variert vær. På lørdag fikk vi og «nabo»hytta(altså nærmeste nabo som vi ikke ser en gang pga avstand) besøk av noen vi kjenner, så da ble det en tur oppi dalen med grilling og kos i sola. Jeg startet litt før resten så jeg og hundene fikk oss en fantastisk topptur i sola. Det var deilig! Formen til Vegas har vært litt opp og ned, men fredag og lørdag var han klar for action igjen, så da fikk han være med på turer han også. Hundene har fått gått i tospann, og det har vært knallbra. Terven tuller litt i snøen da hun bare måååå rulle seg, men hun er kjapp opp på bena så det blir ingen stopp av det, heldigvis. Nå tror jeg vi har vært på vår siste skitur denne sesongen, også krysser vi fingrene for at jeg straks kan hente ut kickbiken min igjen.

Hytta vår er en perle. Litt over en time fra byen, og et stykke inn i marka. På vinteren må man gå ca 2 km på ski for å komme frem, så det er ganske stilt og fredelig. I området er det en god del hytter, men fra vår hytte ser man ingen, noe som også er deilig. Greie turmuligheter og vakker natur, det kan jo ikke bli bedre. Selv om jeg er byjente så trives jeg med å ha hytta i et område for seg selv. Jeg hadde nok aldri trivdes med å hatt hytte midt i et svært hyttefelt.

Alt i alt har påska vært super med fine folk, god mat, magiske turer og masse spill og sosiale aktiviteter. Legg på en stor porsjon med hundekos så har påska vært perfekt (:

Legger ved noen bilder i varierende kvalitet. Tok sinnsykt mange, men ikke så mange som ble bra, hehe.

Flink setter som slapper av i pausene   

  

Ikke alltid lett å være høflig setter i lek med vill belger

  

De eneste greie bildene jeg fikk av begge hundene, hehe       

 Snødronning  

  

Gullgutten  

Tesla i i kjent positur      

Så sinnsykt deilig å kjøre hund i uberørt snø!      

Prøver å ta fine bilder av hundene, men det er ikke lett :b 

   

Blå himmel og flotte skavler  

…som kjæresten bare må ta salto utfor..   

Avslutter påska med agilitytrening i kveld og litt praksisarbeid i morgen. Nå er det bare tre uker igjen av praksis, så er det eksamen før jeg tar sommerferie! Nå går tiden fort 🙂 

Legg igjen en kommentar

