Rallystevne

I helga var det duket for rallystevne i byen. Deilig med stevne i nærheten slik at man slipper overnatting, lang kjøretur osv. Begge hundene skulle starte i klasse 1, og det var duket for Tesla’s debut.

På lørdag var jeg misfornøyd. For det første glemte jeg å støtte Vegas under hele banen, så det ble et rotete løp. Skulle gjerne gitt han mer støtte, men var nervøs så glemte det rett og slett helt. Til tross for det klarte vi å gå til en 1.premie, så sånn sett gikk det jo ok. Tesla var ikke med under hele løpet, trolig pga mine nerver som jobbet på høygir. Tror også jeg tok henne litt tidlig ut av bilen, så vi begge datt litt ut. Jeg gikk av banen på nest siste skilt, da jeg ikke orket å presse henne lenger. Positive opplevelser er det viktigste!

  

I dag var Tesla hund nummer to, og vi gikk fot rett inn i ringen og på banen. Fin kontakt, og en hund som jobbet godt. Vi fikk tre poengtrekk, hvorav et var for snusing, et for stram line og et for fysisk kontakt.(utgjorde 6 fratrekk) Kenguruhund som gjerne skulle hoppe inni meg før hun satte seg på plass :b Hennes første stevne er over, og til tross for hvordan det gikk i går er jeg utrolig fornøyd.

  

Når jeg skulle gå med Vegas var det viktigste for meg å huske å støtte han. Det husket jeg, og han jobbet kjempefint. Et poengtrekk(altså to poeng) som var for en skjev sitt. Skjeve sitter og lineføringer er ikke noe som er uventet akkurat, hehe. Jeg syns han jobbet kjempegodt, så fornøyd med han også i dag!

  

  

Det ble 1.premie på Vegas, og han mangler derfor en 1.premie for å få tittel, og med tanke på rase og utfordringer så velger jeg å gå i klasse 1 til vi har tittel i boks. Noen syns det er litt rart at jeg ikke vil gå videre med han etter to direkte opprykk, men han er en setter,og det er ikke sikkert vi får til tittel/opprykk i klasse 2, så vil gjerne safe med en tittel i klasse 1 på han. Sånn sett så beviser det jo ikke stort, men igjen- han er en fuglis, og da vil jeg gjerne ha tittel.

  

Resultatmessig ble det 1.premie med direkte opprykk på begge to. Tesla fikk 194 poeng og kom på 2.plass, kun slått av Vegas med 198 poeng på 1.plass. Tesla får starte i klasse to neste gang, sånn dersom jeg får somlet meg til å lært inn det som skal læres inn til det. 

  

Alt i alt har det vært en flott stevnehelg! Nå skal jeg bare bli ferdig med resten av praksis, trene mer også blir det kanskje nytt Rallystevne i april 🙂

Legg igjen en kommentar

