Trening og stevne

På de to siste treningene har hundene fått en dag hver. Kjekt når man er mange, slik at jeg får trenet ordentlig med begge to.

Vegas var med på trening forrige søndag, og jeg var egentlig ganske motivert for å trene. Nå har jeg vært syk siden starten av februar, og formen var mildt sagt dårlig, så det var ikke sånn supergøy å trene :b
Vi gikk en liten bane hvor jeg fokuserte på slalominnganger og å prøve å løpe fra. Fin følelse, og jeg kan begynne å løpe litt mer fra han uten å være redd for at han ikke tar hindrene. Yes. På slutten av treningen ville jeg trene litt på stigen, da han i Moelv hoppet av stigen hver gang på tur opp. Så og hørte om flere som gjorde det, men tenkte det kunne være lurt å trene litt på den uansett. Her fikk vi en kjempefin økt hvor jeg kunne starte han mens jeg sto ved stigen og å løpe fra han. Flotte felt også. Ei i klubben spurte om vi hadde trent running contacts, for det så visst riktig så bra ut. Jeg har såvidt trent felt med han, så gøy med slike kommentarer.

Tesla fikk trene på tirsdag, og herregud for en herlig hund. Hun var SÅ herlig å jobbe med, og jeg storkoste meg på banen. Videre fikk vi jobbet mer med slalomen, og å dele den opp i 4×4 ser ut til å fungere bra. Jobbet også litt videre med høyreslalom. Innen august skal slalomen være ordentlig på plass, for da skal vi debutere, men det tror jeg ikke blir noe problem.

I helga er det konkurranse, og vi skal gå tilsammen tre løp. Starter med åpen, noe jeg er glad for, fordi vi trenger alltid en runde på å vimse og rote før vi begynner å jobbe, hehe.

Målene for helga:
– Løpe
– Helst et løp med maks 5 feil
– Ingen feil på stigen

Legg igjen en kommentar

