Søndagstrening

I går var det duket for trening igjen, og siden jeg var bortreist forrige helg og syk forrige uke så har det vært lite hjernetrim på terven. Valgte derfor å ta med bare henne, da V klarer seg fint med en uke med bare tur. Hun har klart det fint hun også, for all del, men jeg merket at hun giret seg fort opp og hadde lavere terskel for å lage lyd, så da var det på tide med litt trening av både hode OG kropp for hennes del.

Startet først med å la henne løpe rundt og å ta hinder på baksiden, før jeg gikk over til å kjøre treaddles. Dette har vi jobbet litt med før, og hun jobber bra, men jeg sliter sånn med å hente henne inn i mellom interne. Kjørte først repetisjoner hvor jeg belønnet mellom hindrene slik at hun skulle søke opp og mot meg, og etterhvert fortsatte vi med at jeg sendte henne over det siste hinderet. Nå fikk jeg til å plukke henne opp og sende henne over, så vellykket sånn sett.

Videre trente jeg litt på å løpe ut og å ta hinderet på baksiden. Hun er flink og jobber bra, men som vanlig er det jeg som roter. Jeg er så vant med å måtte løpe tett på hinder med V, så gjør det automatisk med henne også, og da presser jeg henne forbi hinderet istedenfor. Jeg er ihvertfall klar over problemet mitt, så får jobbe videre (:

Avsluttet med slalom. I fjor som er løp hun 12 pinner som bare det, men igjen – jeg ødelegger! Jeg sto nemlig alt for mye i ro under innlæringen, så tvert jeg begynte å røre på meg så hoppet hun ut. Har mistet motivasjonen til å trene slalom, da jeg brukte sinnsykt lang tid med V og nettopp har fått fin og rask slalom med han, og da har jeg ikke akkurat lyst til å begynne på nytt, hehe. Men nå er det sånn at slalom er det som holder oss igjen fra å debutere, så da må man bare brette opp armene og å starte på nytt.
Hun har en anelse på hva vi holder på med, og lærer veldig fort. 4 pinner nå er ikke noe problem mens jeg løper ved siden av henne, men ved 6 pinner så hopper hun over de på midten. Skal derfor fortsette treningen ved å la de stå fra hverandre. Litt vanskelig nå når det er vinter og vi ikke kan trene på det hver dag, men det kommer seg nok – det tror jeg.

IMG_0647

Målet for debut er i august i Sverige. Et koselig og lite stevne som jeg tror er en fin plass å debutere på. Vi har et stevne her i byen i sommer også, men det er uttaksstevne for landslaget, så det kommer sinnsykt mye folk, så da venter vi heller litt. Blir vi klare til Sverige så har vi enda en stevnehelg her i byen før sesongen avsluttes. Mulig hun blir med til NO om vi er klare for det og hun føler seg tryggere i hall(ridehall går greit), men det ser vi an når det nærmer seg og vi forhåpentligvis har to stevner bak oss.

Nå har jeg en uke vinterferie, og det er alltid deilig! Skal bruke tiden på å kose meg i skog og mark med hundene 🙂 Ikke til helga, men neste helg er det stevne for Vegas sin del, så det blir spennende. T blir med for å se litt på livet.

Legg igjen en kommentar

