Moelv

I helga var det duket for årets første konkurranse, og jeg og Kristin reiste nedover til Moelv på fredag. Jeg har hatt en fin helg, og er utrolig fornøyd med innsatsen til Vegas. Tar en liten oppsummering for hvert løp.

Målene i helga var å ha et godt samarbeid, å ha minst et løp med 1.premie(må ha tre for tittel), og å løpe.

Lørdag:

Agility: Her gikk det fint frem til slalomen, og etter å ha prøvd for 2.gang så løp jeg videre=disk. Slalom har vært et problem for oss, og når han feiler to ganger på stevne så gidder jeg ikke fortsette å presse han igjennom, for da blir han fort usikker igjen. Kom videre til bommen som han pent hoppet av, og da løp vi bare ut av ringen. Litt rotete løp, men sånn er det bare innimellom.

Agility hopp: Grei fart og flott slalom. En vegring og et riv, men ellers kjempefornøyd med løpet! 11.plass.
Film: https://m.youtube.com/watch?v=IUTJ20MwEus

Åpen hopp: syns banen så vanskelig ut når small og medium gikk, men bestemte meg for å briefe banen og å løpe dit vi kom, også evnt ta raskeste vei ut av ringen. Hvor kom vi? I mål, feilfritt. Flott fart, godt samarbeid, og herlig hund! 9.plass av over 50 ekvipasjer, og det var utrolig gøy mtp rasen han er, samt at det var flere klasse 3 hunder med.

IMG_0621

Søndag:

Agility: Rot igjen! Kom oss til stigen hvor jeg løp litt fra han, og da hoppet han ned. Fikk han opp igjen, men da var jeg så dum at jeg ikke tenkte på felt. Mener ganske sikkert at han tok felt på vei nes, men fikk visst feltfeil der også. 15 feil på bare bommen, jaja.. Løp videre og da kjentes det bedre ut. Han reiv et av de siste hindrene også, så ble 20 feil totalt.

Agility hopp: Var litt spent på banen da jeg syns den virket litt komplisert for oss. Vi har tydeligvis sansen for kompliserte baner, og både jeg og bikkja løp godt. Vi sprang i mål feilfritt, og endte på en 8.plass bak Kristin som fikk 7.plass. Gøy!

Med andre ord så er jeg godt forbli med samarbeidet i helga. Både jeg og bikkja var flinke til å løpe(og kan bli enda flinkere), og vi fikk en 1.premie. Alle mål vel nådd 🙂 Nå er vi et steg nærmere tittel i hopp, i og med at det bare gjelder løp etter 1.1.15. Vi har også nå et napp i hver klasse, og mangler derfor fire napp til sammen for å flytte en klasse opp. Jeg her faktisk stor tro på at vi kan klare både tittel og flere napp i løpet av året.
Jeg har alltid hatt litt liten tro på hva vi(jeg) kan få til, så det er veldig godt å kjenne at jeg tror vi kan få til disse målene. Kanskje ikke i løpet av de første stevnene, men i løpet av året skal vi nok få til noe.

Vegas er foressten veldig fin å ha med på stevner. Slik lå han i tøyburet sitt store deler av helga:

IMG_0619

Legg igjen en kommentar

