Fin trening

Ohoi, kreativ overskrift på kveldstid!

I dag var jeg på XXL for å kjøpe sko jeg kan løpe agility med. Fant noen fine på tilbud, så det var jo flott. Problemet var at de hadde masse tilbud, så kom ut med to hundesenger, pipeballer, dekken og tre meter langt kobbel i tillegg til skoene. Woops!

I kveld var det trening igjen, og siden vi nærmer oss konkurranse ble det til at bare Vegas fikk være med. Og for en gøy trening det var! Jobber fortsatt med langvarige belønninger da det ser ut til å fungere best for oss. Løp med pipeleken hans i hånda mi og peip til flere ganger= setter som booster fart!
I dag jobbet vi litt med å løpe rundt hinder, slalom med vanskelige innganger samt fart på både meg og hunden. Samt vippe, i og med at den ble skummel på søndag.

2015/01/img_03541.jpg

Å løpe rundt hinder er noe som senker farten hans, men han begynner nå å få opp tempoet litt iallfall. Slalom med vanskelige innganger gikk kjempebra. Han bommet maks to ganger, og ellers tok han rett inngang og hadde fin fart og flyt igjennom hele slalomen. Artig å tenke på hvordan slalomen var for et år siden sammenlignet med nå 😀

Målet i dag var at jeg også skulle LØPE istedenfor å bare daffe rundt, og det førte til at 1) bikkja fikk bedre fart, 2) at han tok hinder mer på eget initiativ og 3) at jeg ble skjerpet i handling og førte mye bedre enn de siste treningene. Fortsette å løpe like mye på trening tror jeg!

Siste målet for i dag var å ta noen runder på vippa etter trening. Han er nå lik seg selv den hunden.. «Vippe! Wee!» Så det ut som om han tenkte når jeg førte han over vippa. Problemer med vippa på søndag? Nææh! Tok han over en 10 ganger ca, med masse godbiter når vippa hadde slått ned i bakken.

Alt i alt er jeg faktisk knallfornøyd med treningen! Nå gleder jeg meg masse til Moelv om 11 dager!

2015/01/img_0306.jpg

Legg igjen en kommentar

