Dag 18 & 19 – pelsstell og favorittbok

Disse to dagene i utfordringen går på pelsstell og min favorittbok.

Nå har ikke jeg hunder som krever stort med pelsstell akkurat, men litt blir det da.
For pelsen bruker jeg furminator når de røyter som værst. Genial børste som tar absolutt alt av løs pels. Love it! I tillegg bruker jeg vanlig karde innimellom.

2015/01/img_0604.jpg

På Tesla’s bukseben og Vegas’ faner og ører bruker jeg en metallkam. Den børster fint igjennom eventuelle knuter/floker, og etterlater pelsen god og glatt. Fanene(altså på bena og halen, samt pelsen på brystet) til Vegas henger fint, og han ser din og velstelt ut etter en runde med denne.

2015/01/img_0605.png

Jah, og det var egentlig det jeg bruker. *ler*. Når Vegas skal på utstilling får han en dusj med en slags show-shine som etterlater pelsen godluktende og silkemyk. Fått litt skryt fra diverse dommere for pelsen, hihi.

2015/01/img_0607.jpg

Min favoritt hundebok akkurat nå er «lydighetstrening i teori og praksis». Dette er rene bibelen når man skal lære inn nytt moment og står litt fast. Når jeg skule lære inn utgangsstilling hos T måtte jeg lese litt om kassemetoden da jeg aldri har brukt den før, og da var det bare å slå opp i boka. Var jeg usikker på noe var det bare å lese litt til, og vips så løsnet det.

2015/01/img_0609.jpg

Også må jeg bare nevne almanakken min: Hundboken 2015. Jeg elsker den! Rubrikker for å fylle inn planlagte stevner med dato for siste påmeldingsfrist, samt rute å sette kryss i når man har meldt på. Lett å holde oversikt over hvilket stipend som skal betale hvilke stevner osv. Det er også egne sider med stevneresultat, noe som gjør det lett å fylle inn kjapt om hvordan et stevne har gått. Legg på mange sider med dag til dag-rubrikker hvor man kan skrive noen ord om trening, planlegging osv. Det er også mange sider med plass til notater, noe jeg anser som genialt om man vil skrive mer om stevner, lage egne lister på grunnferdigheter osv. Nevnt jeg at jeg elsker boka? Den fås kjøpt her: http://www.minalmanacka.com/sv/artiklar/hundboken-2015-mjukbunden.html

2015/01/img_0608.jpg

Da er det en dag igjen av utfordringen, og siden jeg både ligger etter mtp antall dager som har gått, og at jeg har lite å gjør i kveld skal man ikke se bort i fra at sen kommer i kveld :b

Legg igjen en kommentar

