Flink bisk!

I dag var det første rally-trening for Tesla sin del. Om man ser bort fra fjollestevnet som gikk rett vest(Kristin som fører, og jeg og Vegas sto rett ved banen, haha!), så har hun ikke vært mer borti rally enn det.

Vår første trening startet med en uoffisiell konkurranse med to baner som gikk likt. Under briefingen gikk det opp for meg at jeg ikke hadde trent noe på sitt og gå rundt. Derfor gikk det rett ut for å prøve, og etter noen repetisjoner så hadde vi den i boks. Fint med lettlært og arbeidsglad hund 🙂

2015/01/img_0047.jpg

Så var det vår tur. Snusing i starten, men ellers hang hun fint med. Snuste innimellom, men hun jobbet godt på og fulgte fint med meg. Hun hang etter et par ganger v/ slutt på stasjonære øvelser da jeg glemte å si på plass. Det tyder vel bare på at bli-kommandoen har kommet seg, hehe. Vi fullførte banen fint, og når jeg fikk kritikkskjemaet oppdaget jeg at vi hadde fått 190 poeng. Hadde det vært offisielt ville det sagt direkte opprykk til klasse to og første premie. Eventuelt en førstepremie nærmere tittel, hehe. Trekkene vi fikk var for snusing i bakken, og det var jo forventet. Kan ikke være annet enn fornøyd!

Etter planen skal vi gå helgestevne i mars, og det gleder jeg meg masse til! Når jeg og Vegas er i Moelv er det Rallystevne her i byen, så jeg skal se om jeg får overtalt samboeren til å stille til start!? Han liker jo å jobbe med henne, og jeg tenker dette hadde vært fint for dem. Ekstra fint siden jeg er milevis unna og ikke kan kommentere, hehe.

2015/01/img_0403.jpg

Legg igjen en kommentar

