Tirsdagstrening

I dag var det tid for ukas første trening, denne gangen med hundeskolen. Vi var lite folk så jeg fikk tid til 2 runder med V og 3 med T, og siden jeg var fornøyd så ga vi oss der.

V:
Han var jo skikkelig rar på søndag, men har siden vært helt fin. Tok han med i hallen i dag for å gi han enkle oppgaver for å ha det litt kult, men bikkja ville bare jobbe han. Gikk derfor en liten bane på medium høyde med han, hvor vi jobbet litt med svinger. Han jobbet kjempefint. Noe tull innimellom, men det kan skyldes meg og slurvete føring, hehe. La vekt på belønning i dag, og lot han gjøre det han liker aller best: løpe ukontrollert rundt med ballen i kjeften. Det er nemlig skitkult det. Tar tid gjør det også, men i og med at vi tidvis sliter med motivasjon syns jeg det er viktig å legge vekt på morsomme belønninger, og å la han frese rundt litt som han selv vil. Etter denne treningen har jeg mer troa på Moelv. Vi reiser jo om under 20 dager..

2015/01/img_0447.jpg

T:
Wow! Startet å jobbe med svinger på hinder med medium høyde, i og med at hun har tendens til å rive eller å løpe hunder. Hun fulgte fint med, var obs på hvor jeg befant meg og hva jeg gjorde, og tok hinder selv om jeg kanskje førte henne litt idiotisk. Så gikk vi en annen liten bane med hindrene på stor, og selv om det var stor fart og svinger så hoppet hun. Ser kanskje ut som om vi har knekt koden. *bank i bordet*. Veldig fornøyd med feltene denne gangen også, yey! Var kun stige i dag, og her har vi jo slitt litt med at hun senker farten på nedfeltet. Nå har hun mer fart, og selv om jeg fortsetter å løpe så stopper hun på feltet. Flink jente! Utrolig fornøyd med henne i dag, og jeg gleder meg til å fortsette treningen og å debutere kanskje seint 2015 (:

Legg igjen en kommentar

