Søndagstrening

I går var det tid for trening med hundeklubben igjen. Trives utrolig godt i den klubben, da alle er hjelpsomme og vil andres beste. Står man fast i en kombinasjon er det omtrent garantert at noen hjelper deg til å se en bedre vei eller måte å gjøre det på. Trenger man hjelp til noe er det bare å spørre, og svar får man. På stevner er alle flinke til å hjelpe, motivere og heie på andre, og det er så utrolig koselig 🙂

I går fikk Tesla prøve seg på kombinasjoner med flere hindre, møne og tunnel. Hun jobbet godt, hadde fin fart og fine felt. Sist trening med henne ble jeg litt demotivert fordi vi brukte så lang tid på å prøve å få til noe, men i går var hun fresh og klar, og jeg var det samme. Fornøyd med treningen i sin helhet, det var utrolig gøy å trene med henne i går.

2015/01/img_0552.jpg

For Vegas sin del ble det dessverre ingen trening. Jeg tok han ut av bilen for å varme opp og syns han var så fresh og pigg så jeg gledet meg til inn å jobbe etter litt oppvarming. Kom inn i ridehuset og skulle starte og bikkja oppførte seg merkelig. Han krøyp seg sammen, ville ikke være med meg og trakk bare til de som sto å så på. Det så rett og slett ut som om jeg hadde gitt han skikkelig juling. Fikk beskjed om å gi han enkel oppgave som tunnelen for så å belønne masse. Han gikk inn i tunnelen og brukte eviglang tid igjennom. Da gikk det opp for meg sånt han måtte ha vondt en plass. Ei av de vi trener med jobber hos en veterinær, og hun kjente på han. Stakkars bikkja sto bare å dempet seg og skalv. Kom frem til at det er noe i ryggen/bakparten som gjorde vondt, så nå skal vi ta det med ro i et par dager, også blir det mulig veterinæren i løpet av uka. Gikk rundt i hallen med han slik at han skulle få strekke på seg, og stakkaren prøvde å trekke bort hver gang vi gikk mot et hinder. Håper håper håper at han bare har fått seg et strekk på glattisen, og at det ikke er et større problem. Etter å ha avlivd hund pga spondylose så krisemaksimerer man litt..

Legg igjen en kommentar

