Dag 16 & 17 – godbiter og fôr

Disse to dagene går på hva jeg stapper i hundene :b

Favorittgodbiter:

For min del er jeg glad i frolic. De fås kjøpt i store poser og kan lett deles opp i mindre biter mens man trener. Jeg hater å stå å skjære opp f.eks pølse før trening, det er tidkrevende. Hundene liker også frolic, så why not?

2015/01/img_0587.jpg

Hundene liker som nevnt frolic, men grillpølse er enda bedre! Lite som slår pølsebiter.

2015/01/img_0588.jpg

Og best av alt, og som virkelig ingenting slår: vaffel! Nå er det ikke noe de får ofte da jeg ikke har vaffeljern, men når jeg først har vaffel tilgjengelig så tror jeg de faktisk kan ta baklengssalto, SÅ godt er det nemlig. Før neste stevne vurderer jeg faktisk å snike meg hjem til mamma og låne vaffeljernet og pakke med meg vafler i bagasjen, haha!

2015/01/img_0589.jpg

Så over til hva jeg fôrer hundene mine med:
Nå går de på ProPac Høyenergifôr. De er aktive og jobber hardt, og Vegas går fort ned i vekt ved hard aktivitet. Har prøvd mye forskjellig mat på han igjennom årene, og han blir fort matlei. ProPac er jeg godt fornøyd med, og når Vegas fortsatt kaster seg over matskåla etter lengre tids bruk er jeg godt fornøyd. T spiser uansett hva hun blir servert tror jeg, matvrak som hun er. Godt fornøyd med fôret for hennes del også.

2015/01/img_0585.jpg

Har drevet å tenkt litt på fôrvalg, og jeg ser alltid litt på forskjellige typer, men jeg får fôret til god pris, hundene liker det og det fungerer, så da ser jeg ingen grunn til å bytte.

Tidligere gikk Vegas og Milo på vom og hundemat, fullfôring. Etter magetrøbbel på Vegas, fant vi ut at vi måtte prøve med litt tørrfôr igjen, så vi endte opp med å fôre 50/50 tørrfôr og vom. Tesla startet også med det, og det fungerte fint, også for henne. Dessverre bor vi i «liten» leilighet med kun tre fryseskuffer, så nå ser vi oss nødt til å fôre kun på tørrfôr. Et krav når vi skal kjøpe noe eget er å ha plass til fryser slik at vi kan starte å fôre 50/50 igjen.

2015/01/img_0586.jpg

Siden det nå kun går i tørrfôr prøver jeg å gi hundene litt ekstra innimellom. Derfor får de innimellom råe kyllingvinger, rå fisk, ris og rått kjøtt i matskålene sine. Tesla er foressten veldig glad i grønnsaker, så det hender hun får seg en gulrotbit eller noe i matskåla :b

Legg igjen en kommentar

