Uoffisielt lydighetsstevne

I går arrangerte jeg med flere uoffisielt lydighetsstevne. Det var ca 11 deltagere, så ekstra gøy at det kom spanande for å se på. Resultatmessig gikk det ikke supert med meg og hundene, men samarbeidet fungerte og det er det viktigste 🙂 Tesla fikk prøve seg i bronsemerket, og Vegas i klasse 1.

Bronsemerket:
Tannvisning: 9 – Hopper litt opp mot dommeren, men lar seg bli tatt på
Lineføring: 6,5 – Rotete, men gikk bra når hun først gikk
Dekk fra sitt: 9 – Fører roter, og hører ikke ordentlig på dommer. Hund er dog flink!
Innkalling fra sitt: 6,5 – Starter i det dommer er ferdig med å si at jeg kan kalle inn hunden, og avslutter med å hoppe rett inn i føttene mine, hehe
Stå under marsj: 0 – Egentlig en bra øvelse, men hun gikk litt foran meg, jeg ble usikker på hva jeg burde gjøre og ga dermed opp
Enkelt dekk 1 min: 0 – denne sto vi over da vi allerede hadde fått en null.

Med tanke på hvor lite vi faktisk har treng, og at hele situasjonen er uvant for henne så er jeg kjempefornøyd! Og viktigst av alt: enda mer motivert til å fortsette å trene 🙂

2015/01/img_0402.jpg

Klasse 1:
Tannvisning: 9 – også han hopper litt opp mot dommer
Fellesdekk: 10- Yey! Flink settergutt som lå hele tiden til tross for lekekamerat som nærmeste hund!
Lineføring: 7 – igjen fører som tuller litt, og lineføring er noe vi ikke kan supergodt. Uansett fornøyd med 7.
Dekk fra holdt: 7,5 – førerrot og litt treg
Innkalling fra sitt: 10 – denne øvelsen er den vi er best på, hehe
Stå under marsj: 5 – også han gikk litt foran meg der, men med en skikkelig god og dobbel kommando ble han stående.
Fritt hopp over hinder: 0 – Har ikke fått trent det på en stund, så han løp utenom. Tok deg en gang til, og da gikk det bra. Burde ha kjørt igjennom øvelsen før vi entret ringen, men da vet jeg det til neste gang.
Avstandskommandering: 0- Ingrn øvelse vi er god på. Sliter litt med denne, og avstanden ble for stor. Øve videre så vi knekker koden!
Helhet: 7- mye trekk for teit fører.
Endte med 5.plass og 3.premie.

Uansett så er jeg utrolig fornøyd med settervimsen! Lydighet er noe vi sliter litt med motivasjonen til, så jeg syns det gikk bra til tross for utfordringene vi har og har hatt. Nå skal jeg lære meg å gå ordentlig, også skal vi få på plass avstandskommanderingen, så blir dette bra tror jeg.

Kjempefornøyd med begge hundene. Artig å gå med begge til tross for rot fra min side 🙂

Legg igjen en kommentar

